Az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival szoros együttműködésben a STRABAG elkezdte az M30-as autópálya lezárással érintett szakaszán az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését – adta hírül a cég Facebook-bejegyzésében.

A cél, hogy minél hamarabbi és tartós megoldás szülessen az érintett pályaszakaszon és biztonságosabban és problémamentesen közlekedhessenek az autópályán. 

Szakértők dolgoztak a pályaszerkezet csúszásainak feltárásán.

Tavaly február 17-én lezárta az M30-as autópálya szikszói szakaszát a fenntartó, üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt – írta meg a Magyar Építők.

A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium jelezte, hogy a probléma okát a kivitelező STRABAG-nak kell feltárnia. 

A kivitelező egymástól független szakértőket, geotechnikusokat és geológusokat kért fel a pályaszerkezet csúszásának okainak feltárására és kidolgozta a javaslatokat a probléma elhárítására. 

Az M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakaszán a tervezési és kivitelezési munkálatokat – a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG alkotta – STR M30 Konzorcium végezte. A forgalomba helyezésre 2021. októberében került sor.

Az autópályaszakasz üzemeltetője, az MKIF Zrt. változó nagyságú és intenzitású burkolatrepedéseket, süllyedéseket jelentett a jobb pályán, valamint a bal pályán a két belső sávban. 2024. február 17-én a Miskolc és Szikszó közötti szakaszt teljes szélességében lezárták.

Kevés a magyar meló, meglepő helyen terjeszkedik a Strabag

Idén Ausztrália felé veszi az irányt a legnagyobb osztrák építőipari vállalatcsoport, a Strabag, amely Magyarországon csökkenő rendelésállományt, az otthoni piacon a lakásépítések visszaesését tapasztalta. Erről itt olvashat többet >>>