Hongkongban és Tokióban mutatkoznak be a napokban azok a magyar agrárvállalkozások, amelyek a külpiacra lépést, vagy az exportcélok bővítését célozzák. A kétoldalú üzleti találkozók az Agrármarketing Centrum (AMC) közreműködésével jöttek létre. Az AMC a nemzetközi kiállítási megjelenések mellett 2021 óta üzletember találkozók szervezésével is segíti az agrár- és élelmiszeripari cégek külföldi piacra lépését.
Az Agrármarketing Centrum 2021-ben indította el a magyar élelmiszeripari és agrárcégek piacra lépését segítő Hungarian Food Business Programot – közölte az AMC.
A program egyik legfontosabb eleme egy online katalógus, a Hungarian Food Business Catalogue, amely jelenleg közel 170 magyar cég mintegy 2000 termékét ajánlja a külföldi beszállítók figyelmébe.
A kiadvány mellett az egyik legerősebb pillér a szervezett üzletember találkozók lebonyolítása, mint amilyenre sor kerül a napokban Hongkongban és Tokióban.
A hongkongi tárgyaláson a Magyar Főkonzulátussal közös szervezésben hét magyar cég és kettő, régóta magyar termékekkel foglalkozó hongkongi disztribútor találkozik helyi importőrökkel, HoReCa beszerzőkkel. A kínált termékek között vannak például
- kisüzemi sörök,
- mézek,
- vadhúsok
- és borok.
Az eseményen Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes mutatja be az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiáját.
Tokió is a magyar agrárvállalkozásoknak fontos üzletember találkozónak ad otthont az AMC és Magyarország tokiói nagykövetségének közös szervezésében. Ezen nyolc hazai cég kínálja portékáit a lehetséges partnereknek, többek között
- galambhúst és szárnyas termékeket,
- különböző mézeket,
- rizskészítményeket
- és borokat.
A találkozók célja, hogy felvevőpiacot találjanak olyan termékeknek, amelyekben Magyarország kifejezetten nagy kapacitásokkal rendelkezik. Ilyen
- a sertéshús,
- a szárnyas,
- a méz
- és az egészségtudatos élelmiszerek.
Az eddigi tapasztalatok alapján kifejezetten jó lehetőségei vannak a hazai cégeknek a megjelenésre Ázsia legerősebb gazdaságainak piacain.
Hongkong például a magyar mangalicaexport egyik legfontosabb piaca, de a hazai sertéstermékekre Japánban is jelentős a kereslet.
Ezt támasztja alá, hogy a közelmúltban a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon a hazai mangalicatenyésztők és a húsgalamb-ágazat képviselői fontos megállapodást kötöttek a szingapúri hússzövetség képviselőivel.
Válságálló-e Magyarország?
Virág Barnabás ad választ a kérdésre, továbbá Végh Richárd a BÉT vezérigazgatója is beszélget május 26-án a Müpában. Az MNB alelnöke és Budapesti Értéktőzsde vezetője a Napi.hu konferenciájának fő előadói.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!