A Pápa-Csorna vasútvonalon 2019 és 2022 novemberében tömeges sebességkorlátozásokat vezettek be, összesen 25 perccel növelték a két város közötti menetidőt. A vonatok átlagsebessége 28 km/órára csökkent, a menetidő 75 percre nőtt. Ugyanezt a távot 1931-ben még 61 perc alatt tették meg a vonatok – írta meg a 444.hu.

Az MKK a Közlekedő Tömeggel közösen rendelt meg egy igazságügyi szakértői véleményt, amely szerint szakmailag megalapozatlanok azok a korlátozások, amelyek miatt 22 perccel lett hosszabb a menetidő a vonalon. Bebizonyosodott, hogy a 14. számú vasútvonal sebességkorlátozásainak 87 százaléka indokolatlan, és számos lassújelet szabálytalanul jelölt ki a MÁV.

A civil szervezetek szerint

a MÁV pályafenntartásért felelős szervezete szánt szándékkal dolgozik saját maga ellen.

Szerintük adófizetői pénzből szalámizza le a vasúthálózatot az utasok és a fuvarozók érdekével szembemenve. Emiatt követelik Lázártól, hogy azonnal rendezze a kialakult helyzetet, és intézkedjen a felesleges sebességkorlátozások eltüntetése érdekében.

Lázár János augusztus 16-i sajtótájékoztatóján a magyar vasút megreformálását ígérte, és 500 kilométernyi vasútvonal felújításáról beszélt.