A Társaság az MTI-OTS-en keresztül tudatta, hogy a cég nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról sem neki, sem munkatársainak nincs és nem is lehet információja. Sem a megrendelést, sem az erről szóló dokumentációt nem látja, nem is láthatja. A küldemények tartalmának vizsgálata a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni.
Társaságunk ugyanakkor fontosnak tartja a munkatársak és ügyfelek közötti bizalmi kapcsolatot, mely vállalatunk több, mint 150 éves tradíciójának része, ezért minden olyan visszaélést kivizsgál, amely kapcsán a nevével, vagy szolgáltatásával visszaélnek és károsítják ügyfeleit.
A 24.hu-nak a Magyar Posta Limited (MPL) egyik futára elmondta, hogy a zömében egy szárnyas logóval, alatta a „FAN” felirattal ellátott csomagok 7500, 15 ezer, 22 ezer, illetve 30 ezer forintos árakon „kerülnek forgalomba” és utánvéttel lehet kifizetni azokat.
A címzettek – akik sokszor azt hiszik, valamelyik családtagjuk rendelt valamit, ezért kifizetik, és átveszik a csomagot.
A Posta felhívja a figyelmet arra, hogy a tapasztalt jelenség elkerülése érdekében javasolja tisztelt ügyfeleinek - ahogyan a sajtóban megjelenetnél részletesebben kifejtették -, hogy webes rendeléseik során minden esetben győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e.
Ehhez támpontul szolgálhatnak az eladó értékelései. Megrendelés előtt javasoljuk továbbá elolvasni az adott webáruház Általános Szerződési Feltételeit, Gyakran Ismételt Kérdéseit, különösen a reklamációra, visszaküldésre vonatkozó fejezeteket. Amennyiben mindezek ellenére valaki „kamu csomagot kap”, a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez szükséges fordulni
– áll a Posta közleményében.