Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) döntése értelmében
2025. július 1-jétől 752 kilométer vasúti pálya a MÁV-csoporttól átkerül üzemeltetésre a GYSEV-hez. Az intézkedés 13 vasútvonalat érint
- közölte a szaktárca. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét. Ezeket a közszolgáltatási feladatokat fokozatosan, több ütemben veszi majd át a zöld-sárga vasúttársaság.
A minisztérium emlékeztetett arra, hogy Lázár János az új esztendő első napjaiban tette közzé 10 miniszteri vállalását. Ezek egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az - immár magyar irányítás alatt lévő - GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.
Az építési és közlekedési miniszter az év elején tartott KözlekedésInfón jelentette be, hogy a GYSEV erőforrásait ezentúl nagyobb arányban vonják be a magyarországi vasúti közlekedésbe.
„Összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság, MÁV és a GYSEV erőforrásait" - fogalmazott akkor Lázár János.
Ennek megfelelően az idei nyári főszezontól kezdve a GYSEV jelentős többletfeladatokat kap: a vasúttársaság ebben az évben mintegy 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV-csoporttól.
A két vasúttársaság vezető szakemberei az elmúlt hetekben véglegesítették az átadás-átvétellel érintett vasútvonalak pontos határait. Ennek értelmében az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől:
- a 10-es vonal Győrszabadhegy-Celldömölk szakasza,
- a 11-es vonal Győrszabadhegy-Veszprém szakasza,
- a 13-as vonal Veszprémvarsány-Franciavágás szakasza,
- a 14-es vonal Pápa-Csorna szakasza,
- a 17-es vonal Zalaszentiván-Nagykanizsa szakasza,
- a 20-as vonal Porpác-Székesfehérvár szakasza (Székesfehérvár állomás már nem),
- a 23-as vonal Zalaegerszeg-Rédics szakasza,
- a 24-es vonal Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót szakasza,
- a 25-ös vonal Boba-Őriszentpéter-országhatár szakasza,
- a 26-os vonal Ukk-Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
- a 27-es vonal Hajmáskér-Csajág szakasza (Csajág állomás már nem),
- a 30-as vonal Murakeresztúr országhatár-Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
- a 60-as vonal Murakeresztúr-Gyékényes-országhatár szakasz.
A vasútvonalak üzemeltetése ugyanakkor nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét is.
2025. július 1-jétől egy vonalszakaszon, Zalaegerszeg és Celldömölk között, a többi érintett szakasz esetében pedig fokozatosan, több ütemben veszi át a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a GYSEV Zrt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Az EU kizárja az amerikaiakat, a briteket és a törököket is a 150 milliárd eurós újrafegyverkezési alapból
Trump újabb ötlettel sokkolta Zelenszkijt: az Egyesült Államok átveheti az ukrán atomerőműveket
Döntöttek Amerikában, erre várt a fél világ

Figyelmeztet a NAV: jól gondolja meg, mit csinál!

Ha Németország nem győzi le Kínát, Magyarország is bukik

Sikeres volt a tüntetés, lemondott a miniszterelnök

Ítéletet mondtak a kormányzat terveiről az elemzők, Orbán Viktor nem erre számított

Megütötték a forintot, a törökországi botrány lehet a háttérben

96 milliárdos távhőprogramot indít az Energiaügyi Minisztérium
