Szezonális okok és célzott intézkedések egyaránt szerepet játszottak abban, hogy az előző év utolsó hónapjában érdemben javult a MÁV-csoport – azon belül különösen a vasút – menetrendszerűsége – áll a MÁV által közzétett összesítésben. Decemberben a vonatok pontossága 4-6 százalékkal alakult jobban a korábbi időszakhoz képest, így 10-ből közel 8 vasúti járat közlekedett pontosan – mutat rá a cég jelentésében.

Harmadik alkalommal jelenik meg a MÁV-csoport új, havi riportja, amely az előző hónap közlekedési közszolgáltatásokra vonatkozó adatait és azok összefüggéseit mutatja be közérthető módon.

Ebben azt írják,

a nyári és őszi hónapokban gondot okozó, jelentős mértékű haváriahelyzet ezúttal nem fordult elő a hálózaton. Ez – egyebek mellett – olyan célzott beavatkozásoknak is köszönhető, mint a Keleti-program, amelynek keretében az ország legforgalmasabb pályaudvarának teljes váltókörzetét megújítjuk.

Hozzáteszik,

természetesen az éves menetrendváltás során egyes vasútvonalakon korrigált menetidők is jótékony hatással voltak a vonatok hálózati menetrendszerűségére: ezeknél a járatoknál a menetidő ugyan növekedett néhány perccel, ám a csatlakozások elérése biztosabbá, a közlekedés pedig jóval kiszámíthatóbbá és pontosabbá vált az utasok számára.

Tavaly novemberben derült ki, hogy jön a MÁV Országos Haváriaközpontja, hogy gyorsabban tudjanak reagálni a rendkívüli forgalmi helyzetekre. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója ezt azután jelentette be, hogy az Index nyilvánosságra hozta, hogy néhány nappal korábban egy vonat azért érkezett meg jelentős késéssel a célállomásra, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje, a váltás pedig nem érkezett meg, így ő leszállt a vonatról és befejezte a munkát. Itt olvashat erről többet >>>

A MÁV friss jelentésében arról is beszámol, hogy a 2024-es esztendő utolsó időszakának váratlan, kedvezőtlen fejleménye volt, hogy a Székesfehérvár–Szombathely vonal egy szakaszán a talaj- és rétegvíz okozta problémák miatt fel kellett függeszteni a vonatközlekedést. Mint írják, a vágányzári menetrend, amely Veszprém és Ajka közötti, pótlóbuszos közlekedéssel egészült ki, beváltotta a hozzá fűzött szakmai reményeket: az összességben félórányi menetidő növekedést a menetrendszerűség jelentős, 20 százalékos javulása tudta ellensúlyozni.

A MÁV-csoport többleterőforrások beállításával készült az ünnepekre, így az adventi, karácsonyi, újévi menetrendszerűség javulása szintén hozzájárult a kedvezőbb decemberi adatokhoz.

Kiemelkedő volt adataik alapján

A bérlettermékek értékesítése az év végi nagyünnepek, szabadságolások miatt némileg csökkent, a távolsági utazások száma viszont kiemelkedően magas volt az év végén.

Lázár János: visszatérítik a jegyár felét, ha késik a vonat

Az építési és közlekedési miniszter 10 vállalást tett 2025-re vonatkozóan, hogy javítsák a hazai közösségi közlekedés színvonalát. Többek között bevezetik a késési biztosítás intézményét. Megújul a járműflotta és javul a tisztaság is. A többiről itt olvashat >>>