A Publicus Intézet Népszava számára készült felmérése szerint a megkérdezettek kétharmada – 67 százaléka – szerint ma már nem elfogadható magyarázat a vasút állapotára a súlyos örökség, a 30 éves hátrány.

Az ellenzéki szavazók körében nem meglepő, hogy elsöprő többségben voltak azok, akik szerint nem költöttek eleget a vasútra, de a kormánypárti válaszadók közül is

  • csak 29 százalékuk találta rendben lévőnek a vasúti közlekedésre jutó összeget,
  • 40 százalék elégedetlen volt,
  • és a kérdezettek mintegy 30 százaléka nem tudott vagy nem akart felelni erre a kérdése.

Pártállástól függetlenül a kérdezettek mintegy fele vélte úgy, hogy a vasúti problémák halmozódása a múlt örökségével, a rossz állapotban lévő pályákkal, vonatokkal magyarázható. Az összes válaszadó:

  • közel harmada a közlekedéspolitikát,
  • 6 százaléka a MÁV vezetését okolta,
  • és csak 1 százaléknyian voltak, akik, akik a vasúti dolgozók felelősségét firtatták.

Probléma probléma hátán.

A kérdezettek

  • 30 százaléka állította, hogy szinte minden utazása során akadt valamilyen probléma a vasúttal,
  • 23 százaléknyian gyakran találkoztak gondokkal,
  • 29 százaléknak ritkán van panasza,
  • 15 százalék pedig azt mondta, vonatozásai során soha nem volt gondja.

Arra a kérdésre, hogy melyek voltak a legnagyobb problémák a vasúti közlekedésben, jellemzően a késést, az elavult járműveket, a klíma hiányát vagy meghibásodását és a tisztasági gondokat jelölték meg.

A magyar vasúti közlekedést a kérdezettek 53 százaléka tartja biztonságosnak, harmaduk viszont nem érzi annak ezt a közlekedési formát.

Azonban, ha összességében kellett megítélni a MÁV-ot,

  • 47 százalék elégedett, vagy inkább elégedett,
  • 46 százalékuk pedig nem, vagy inkább nem.

A vonattal utazók gyakorta kritizálják a MÁV-ot,

  • a kérdezettek 45 százaléka úgy vélte, hogy az MÁV árai a szolgáltatás színvonalának megfelelőek,
  • csupán 8 százalékuk válaszolta azt, hogy a vasúti jegyek árai magasak. 

A  megye- és országbérletekkel is elégedettek az emberek.

  • 61 százalék szerint jó döntés volt azokat bevezetni,
  • 42 százaléka szerint forgalomnövekedését okozott a bérlet,
  • 13 százalékuk szerint nem.

Kirúgták a MÁV-HÉV vezérigazgatóját

Nagy Gábor helyét Pál László veszi át, aki a MÁV közlése szerint tapasztalt kötöttpályás szakember. Erről itt írtunk részletesebben >>>