Az utazás teljes időtartama alatt takarítószemélyzet teljesít majd szolgálatot 2025. április 1-től a MÁV-csoport InterCity, EuroCity, EuroNight és RailJet Xpress vonatain - jelentette be a közösségi médiában Hegyi Zsolt vezérigazgató. 

Mint utalt rá, a vasúti közlekedéssel többnyire két fő problémája van az utazóknak: a késés és a tisztaság. Tíz pontos vállalásaik egyikeként ez utóbbin igyekszik most javítani MÁV, hogy vonzóbbá tegyék a közösségi közlekedést.

Első lépésként azt vállalják, hogy az Intercity vonatok tiszták lesznek indulástól érkezésig. Ezért

utazó takarítószemélyzetet állítanak szolgálatba, akik folyamatosan gondoskodnak a mosdók, a közlekedők tisztaságáról a Magyarországon közlekedő napi 350 InterCity járaton.

„Az éles indulás előtt az elmúlt egy hétben 5 vonal 131 járatán teszttakarításokat végeztünk. A tapasztalatok alapján folyamatosan finomhangoljuk a rendszert, hogy április 1-jén, az országos éles induláskor már biztosan ne legyen fennakadás" - tette hozzá Facebook-posztjában a MÁV-vezér, azzal: a tesztelésbe bevont járatok utasai érzékelték és értékelték a változást.