Az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben is az elmúlt évek listavezetője, a Budapest és Záhony közötti vonal, a negatív toplista legnagyobb

meglepetése a tavalyi év a második helyezettje, a győri vonal, amely épp az után emelkedett fel a problémalista elejére, hogy felújították.

A listavezető tavaly 251 hibapontot kapott, ami 9 hibaponttal kevesebb, mint egy évvel korábban, a győri szakasz pedig az előző évi 180 után 230 hibaponttal zárt - derül ki a HVG által készített listából.

A tavalyi top10-ben történt változások 2023-hoz képest:

  • kiesett a tíz legproblémásabb közül a Nagyatád-Somogyszob vonal, hiszen a mellékvonal-bezárások áldozata lett;
  • szintén nincs az első tízben a Budapest-Lajosmizse vonal, pedig az utolsó még nem villamosított elővárosi vonalon pontosan ugyanannyi hibapont gyűlt össze, mint egy éve, de ez csak a 12. helyre volt elég;
  • visszatért viszont a lista első tíz helyezettje közé a Budapest-Esztergom és a Szeged-Békéscsaba vonal;
  • egyre inkább tör előre a Székesfehérvár-Szombathely közötti is. (Ez az év utolsó pár hetének lett váratlanul főszereplője: decemberben kiderült, hogy az eső olyan szinten tette veszélyessé egy szakaszát, hogy Veszprém és Ajka között teljesen le kellett állítani a forgalmat.)

Az ország 80 olyan vonala közül, ahol van személyforgalom, akad egy, ahol egyetlen olyan hiba sem volt 2024-ben, amely elérte volna az ingerküszöböt.

A Fertőszentmiklósról az ausztriai Neusiedlbe és vissza naponta 6-6 vonat jár, ennek a magyarországi, mindössze 3 kilométeres szakasza tökéletesen teljesített.

Igaz, ezt a  GYSEV és az ÖBB üzemelteti, de ha valami komolyabb gond van a hálózatukon, arról a MÁV is be szokott számolni.

November 22-e volt a MÁV-nál a tavalyi legrosszabb nap, amikor egy egyre inkább szokatlanabb időjárási jelenség érte el Magyarországot: leesett az első hó,  aznap totális káoszba fulladt a közlekedés.

Az év legdurvább késését a Budapestről Zürichbe tartó EuroNight szenvedte el március 30-31-én.

Amikor a vonat 20:40-kor elindult a Keletiből, még a pályaudvaron letört az áramszedője, úgyhogy nem mellékesen a Keleti és Ferencváros között mindkét vágányon leállt a forgalom félórára, sőt, amíg vizsgálták a felsővezetéket, addig Kőbánya felsőig sem mehetett semmi. A kocsikat visszahúzták a pályaudvarra, és majdnem két óra késéssel kapott egy másik mozdonyt. Azzal el is jutott Győrig, ahol aztán az osztrák vasút közölte, hogy kicsúsztak abból a határidőből, ameddig az éjszakai pályakarbantartás miatt oda kellett volna érni, már kerülő útirányon sem engedik be Ausztriába.

Az utasok kiélvezhették a győri éjszakát, onnan hajnal 3-kor engedték tovább a vonatot Hegyeshalomig, ahol reggel 6-kor, az ausztriai munkák vége után már mehetett is tovább.