A Mathias Corvinus Collegium (MCC) január 1-jével 75 százalékos tulajdonrészt szerez az Inforádióban, a fennmaradó 25 százalékos tulajdonrész Módos Mártonnál, a rádió alapítójánál és vezetőjénél marad, aki továbbra is betölti a főszerkesztői és ügyvezetői szerepet – tájékoztatta az MCC szerdán az MTI-t.

A közlemény szerint a Mathias Corvinus Collegium és az Inforádió Kft. között létrejövő stratégiai partnerség és tulajdonosi kapcsolat miatt az Inforádió szakmai filozófiája nem változik: továbbra is a „tárgyilagosság szerethető" mottó jegyében változatlan csapat készíti a hírrádiót és a hírportált egyaránt.

Azt írták, az Inforádió változatlan szakmai filozófiája, elhivatott csapata és 24 éves szakmai tapasztalata garantálja az együttműködés sikerességét. A tulajdonosi változás nem érinti a hírrádió és az infostart.hu hírportál tárgyilagos és hiteles működését, amely továbbra is az alapító értékek mentén halad – közölték.

Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója rámutatott, a média világa komoly átalakuláson megy keresztül: a hagyományos FM-rádiós és internetes hírtartalmak mellett egyre nagyobb szerep jut a közösségi médiának, a podcastoknak és a videótartalmaknak.

Az Inforádió 24 éves szakmai tapasztalata és elismertsége, illetve az MCC stabil háttere együtt új fejezetet nyit a magyar médiapiacon.

Szalai Zoltán szerint az MCC intézetei, szakmai műhelyei és hallgatói ezzel a lépéssel olyan platformot kapnak, amely hitelesen és széles körben tudja bemutatni munkájuk eredményeit. A főigazgató kiemelte azt is, az MCC célja, hogy építsen az Inforádió elismert szakmai értékeire, amelyek – a többi között – Pulitzer-emlékdíjat és Prima Primissima-díjat hoztak a rádiónak.

Az MCC intellektuális háttere és az Inforádió hitelessége a gyorsan változó médiapiacra válaszul új médiatermékek és internetes formátumok megalkotását teszi lehetővé – hangsúlyozta Szalai Zoltán. 

Módos Márton, az Inforádió főszerkesztője hangsúlyozta, nem véletlen, hogy az Inforádió 24 év után is egy oktatási intézménnyel működik együtt, hiszen alapítója is egy felsőoktatási intézmény, a Budapesti Kommunikációs Főiskola (ma Metropolitan Egyetem) volt.

Ez az új partnerség ismét rengeteg új lehetőséget nyit meg, nemcsak az audio- és internetes tartalmak terén, hanem a közösségi médiában is, ahol a fiatal nemzedék aktív bevonása különösen fontos – mondta a főszerkesztő.

Bő 800 millió forint talált gazdára ismeretlen jogdíjakból

Sok-sok magyar és külföldi előadót fizettek ki, 40 millióra rúgott a tíz legmagasabb jogdíj összege. Erről itt olvashat többet >>>