Tavaly belföldön 22 651 gépkocsit helyeztek forgalomba zöld hatósági jelzéssel, 2023 így újabb szempontból bizonyult rekordévnek, átadva a múltnak a 2022-es, csaknem 21 ezer darabos bővülési csúcsot. 2023-ban a zöld rendszámmal munkába állt járművek több mint 60 százaléka tisztán elektromos hajtású volt – írták a posztban.
Tavaly december végén összesen már több mint 86 ezer klímabarát jármű közlekedett a magyar utakon.
A teljes magyarországi állományból mintegy
- 45 ezer a tisztán elektromos személygépkocsi,
- közel 3 ezer a tisztán elektromos tehergépkocsi,
- körülbelül 500 a környezetkímélő motorkerékpár, 206 a tisztán elektromos autóbusz.
Területi bontásban a zöld rendszámra jogosult járművek száma
- a fővárosban túllépte a 34 ezret,
- vidéken az 52 ezret.
2023 végére először haladta meg a Budapesten kívül forgalomba helyezett zöld rendszámos gépjárművek aránya a 60 százalékot – tették hozzá.
A minisztérium hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság jövője a zöld energia, a kormány a környezetterhelés mérséklésében, a klímavállalások teljesítésében meghatározó szerepet szán a közlekedés zöldítésének.
A gazdasági társaságok egy február elején induló pályázaton igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához. A cégek a 30 milliárd forintos keretösszegből az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8–4 millió forint támogatást nyerhetnek el egy jármű beszerzéséhez – olvasható a bejegyzésben.
2023 október 5-én pedig már arról cikkeztünk, hogy súlyos milliókat bukhatnak a plug-in tulajdonosok, ha lekerül az autókról a zöld rendszám, ám a szakértő szerint az állami beavatkozás oka többek között pont az, hogy a hibridek gazdái nem voltak elég progresszívak. Itt vannak a részletek >>>