A szolgáltatásminőségi követelmények megsértése miatt egy szolgáltatót figyelmeztetésben részesített, háromra pedig pénzbírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) – közölte a MEKH.
A MEKH villamosenergia és földgáz egyetemes szolgáltatókra, valamint elosztókra vonatkozó fogyasztóvédelmi vizsgálatai négy villamosenergia szolgáltatónál tártak fel hiányosságokat a fogyasztói megkeresések megválaszolásával összefüggésben:
az MVM Démász Áramhálózati Kft.,
az ELMŰ Hálózati Kft.,
az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt.,
és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. – nél.
Az érintett cégek közül az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. részesült figyelmeztetésben.
Az engedélyesek adatszolgáltatásán alapuló, 2023-ra vonatkozó vizsgálatok megállapították, hogy a szolgáltatók számos esetben késve válaszolták meg a fogyasztók megkereséseit, ezáltal nem tartották a MEKH határozataiban előírt határidőket. Ez utóbbi lényege: a szolgáltatónak 15 napon belül minden dokumentált fogyasztói megkeresésére reagálnia kell.
Kiemelték, hogy a MEKH fogyasztóvédelmi hatáskörében eljárva folyamatosan ellenőrzi a földgáz- és villamosenergia engedélyesekre vonatkozó szolgáltatásminőségi követelmények teljesítését.
Felidézték, hogy a hivatal legutóbb év elején vizsgálta a szolgáltatásminőségi követelmények 2022. évi teljesítését, és tárt fel hiányosságokat: akkor hat engedélyessel szemben összesen 129 millió forint bírságot szabott ki.
Jövőre megszűnik a papír alapú rezsiszámla, de nem mindenkinek
Az intézkedés jogszabályváltozás miatt lép életbe 2025. január 1-jétől. Erről itt írtunk részletesen >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!