A szolgáltatásminőségi követelmények megsértése miatt egy szolgáltatót figyelmeztetésben részesített, háromra pedig pénzbírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) – közölte a MEKH.

A MEKH villamosenergia és földgáz egyetemes szolgáltatókra, valamint elosztókra vonatkozó fogyasztóvédelmi vizsgálatai négy villamosenergia szolgáltatónál tártak fel hiányosságokat a fogyasztói megkeresések megválaszolásával összefüggésben:

az MVM Démász Áramhálózati Kft.,

az ELMŰ Hálózati Kft.,

az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt.,

és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. – nél.

Az érintett cégek közül az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. részesült figyelmeztetésben.

Az engedélyesek adatszolgáltatásán alapuló, 2023-ra vonatkozó vizsgálatok megállapították, hogy a szolgáltatók számos esetben késve válaszolták meg a fogyasztók megkereséseit, ezáltal nem tartották a MEKH határozataiban előírt határidőket. Ez utóbbi lényege: a szolgáltatónak 15 napon belül minden dokumentált fogyasztói megkeresésére reagálnia kell.

Kiemelték, hogy a MEKH fogyasztóvédelmi hatáskörében eljárva folyamatosan ellenőrzi a földgáz- és villamosenergia engedélyesekre vonatkozó szolgáltatásminőségi követelmények teljesítését.

Felidézték, hogy a hivatal legutóbb év elején vizsgálta a szolgáltatásminőségi követelmények 2022. évi teljesítését, és tárt fel hiányosságokat: akkor hat engedélyessel szemben összesen 129 millió forint bírságot szabott ki.

Jövőre megszűnik a papír alapú rezsiszámla, de nem mindenkinek

Az intézkedés jogszabályváltozás miatt lép életbe 2025. január 1-jétől. Erről itt írtunk részletesen >>>