Az Economx egyik olvasója próbált jegyet venni a Batthyány téren a HÉV-re Szentendréig kerékpárral. A pénztárostól azt a választ kapta, hogy kerékpárra csak Békásmegyerig tud jegyet adni(vonaljegy) onnantól a MÁV-é a vonal, ő nem tud adni erre jegyet, csak a MÁV appban lehet azt megvásárolni. Miközben emberre tudtak menetjegyet adni a jegypénztárnál Szentendréig, de kerékpárra ezt nem lehetett megvásárolni, mivel a pénztáros tájékoztatása alapján: „ezt nem tudja a rendszer”.
Lázár János drámai bejelentése: változik négy és fél millió magyar élete
Az építési és közlekedési miniszter február utolsó napján jelentette be, hogyan alakul át március 1-től a közösségi közlekedés. A tárcavezető szerint száz éve történt ilyen volumenű változtatás a közlekedésben, és a kedvezmények miatt négymillió magyar jobban jár.Hogyan lehetne feloldani ezt az utasok számára kényelmetlen szituációt, ami azután alakult ki, hogy a BKV-tól elvált a szentendrei HÉV, miközben Szentendre és a Dunakanyar a kerékpáros turisták egyik paradicsoma? – tettük fel a kérdést a BKK sajtóosztályának, ahonnan a következő választ kaptuk:
A HÉV Budapesten kívüli szakaszain történő kerékpárszállításhoz kerékpárjegy vagy kerékpár-országbérlet váltása szükséges. Jelenleg ezeket a termékeket nem értékesíti a BKK, ezért valóban csak a MÁV-START Zrt. pénztáraiban, automatáiból, illetve a MÁV-alkalmazáson keresztül lehet megvásárolni őket.
„A jegyvásárlásról bővebben a MÁV-HÉV Zrt. holnapján lehet tájékozódni: https://www.mav-hev.hu/hu/kerekpar.”
„A két társaság között jelenleg is zajlanak egyeztetések, abból a célból, hogy az agglomerációs megállapodást követően felmerülő kérdésekre megoldást találjanak” – tudtuk meg a BKK sajtóosztályáról.
Elővárosi vasútvonalak
Budapest 15 elővárosi vasútvonalán zajlik Magyarország személyszállítási forgalmának döntő többsége, melyek közül utasforgalom szempontjából az első három helyen a MÁV-HÉV Zrt. (a MÁV leányvállalata) vasútvonalai állnak. A cég (korábbi nevén: BHÉV Zrt.) 2016. november 1-jétől üzemelteti a budapesti helyiérdekű vasút vonalait öt viszonylaton (H5 Szentendre, H6 Ráckeve, H7 Csepel, H8 Gödöllő, H9 Csömör), közel 100 kilométeres vonalhálózaton.