Kibővített koncepcióval jelentek meg a magyar márkák szeptember 19-én a Milan Fashion Weeken, a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) szakmai támogatásával. A Budapest Select prezentáción a vendégek megismerhették a magyar divat- és design, illetve szépségipari termékeket és a következő generáció tehetségeit – olvasható a Magyar Divat & Design Ügynökség tájékoztatójában.

Az eseménynek a Casa degli Artisti művészeti központ adott otthont, ahol öt magyar divatmárka – Borbala, Cukovy, Kata Szegedi, Nanushka és Zsigmond – mutatta be legújabb, 2025-ös tavaszi-nyári kollekcióját. A Milánóban már korábban megjelent nagy hazai márkák mellett a feltörekvő tehetségek – Judit Bárány, Chokassy és Solaer - is tartottak prezentációt.

A Budapest Select Prezentáció részeként kiemelkedő formatervezők és művészek, köztük a &Famke, Anna Cserba, Balázs Veres, David Nemeth, az Error n' more, a Hora, Julia Nema, a Komonka, Meander, Mónika Üveges, Nora Szirmai, Petra Szondi, a sarakele studio, a Studio Arkitekter és az UTO munkái jelentek meg. A szépségipar területéről az Omorovicza luxuskozmetikai márka mutatkozott be.

Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatója szerint a Budapest Select Prezentáció szintlépés az eddigi milánói megjelenések sorában, amely alkalmat adott a divat és kreatívipari termékek szélesebb körű megismeréséhez. Mint mondta, 

a jövőben is célunk, hogy az ágazatokon átívelő kollaborációkat ösztönözzük és az ehhez hasonló nemzetközi megjelenések útján növeljük a hazai márkák nemzetközi láthatóságát, ezzel elősegítve a külpiacra lépésüket, az exportképességük növelését.

Carlo Capasa, a CNMI elnöke személyesen tekintette meg magyar márkák szelekcióját. A vendégek között ismert influenszerek osztották meg követőikkel a magyar prezentációt.

Az eseményen nemzetközi és olasz magazinok, a Vogue Italia, az Elle Italia, az iO Donna és az NSS szerkesztői is részt vettek.

A hazai márkák a buyerek figyelmét is felkeltették: a Neiman Marcus és Bergdorf Goodman munkatársai mellett, a Hay Hay Fashion Concept Store, a Studiozeta és a Spazio Showroomok képviselői tekintették meg a kiállított darabokat – áll a közleményben.

A magyarok azért még mindig szeretik a Parndorf Designer Outletet. Szeptember 20-tól kezdve, 20 fő szállítására alkalmas rendszeres, közvetlen buszjáratot indít Budapestről az osztrák cég. Az út ára 29 euró, a busz 9-kor indul, az utasoknak pedig közel 5 órája lesz a vásárlásra. Visszafelé 16:30-kor indul és kora estére ér a fővárosba a járat. A magyar vásárlók körében is népszerű Parndorf 1988-ban nyitotta meg kapuit. A vásárlók hatodát évente csak a magyarok teszik ki, de a dolgozók között is egyre többször bukkannak fel. Itt vannak a részletek >>>