A K&H Biztos jövő című felméréssorozatának legújabb adati szerint a középkorú magyarok háromnegyede akkor sem tudna érdemben változtatni a vásárlási szokásain, ha csökkenne az infláció.
Ez alól csupán egy kivétel van: tízből négyen mondták, hogy alacsonyabb árak esetén jobb minőségű élelmiszereket vásárolnának.
Az infláció mérséklődésével az élelmiszeripari szereplők - gyártók és forgalmazók - mellett a márkásabb ruhák eladói és az utazásokat szervező irodák számíthatnának nagyobb keresletre.
A megkérdezettek 24 százaléka ugyanis utazásra, 23 százaléka jobb ruhákra fordítana több pénzt. Több ruházati cikket 17 százalékuk venne, vendéglőbe 16 százalékuk menne gyakrabban.
A negyedévente bemutatott felmérés a 30-59 éves lakosság biztonságérzetében bekövetkezett változásokat követi nyomom.
Ebből egyebek mellett kiderül, hogy az adatfelvétel idejekor – 2023. szeptember 1-16. között – magyarok nem számítottak az infláció jelentős csökkenésére, de annyiban javult a helyzet, hogy a 2023 év eleji 87 százalékhoz képest már csak 78 százalékuk vár további drágulást
A pénzintézet közleménye emlékeztet, hogy a hivatalos adatok szerint a 2023 első hónapjaiban még 25 százalék feletti infláció egyre visszafogottabbá vált, júliusban már 18 százalék alatt volt, decemberben pedig 5,5 százalékra süllyedt.