A vállalat közleményében hangsúlyozta: a visszaváltási rendszer a pozitív környezetvédelmi hatásai mellett hosszú távon a hazai ipart is szolgálja, mert méri, számolja, anyaga szerint csoportosítja és szállítja az italcsomagolások hulladékát, ami erősítheti a hazai újrahasznosítási ipart és segíti tervezését.

A MOHU vállalása, hogy az indulástól számított harmadik évre teljesíti a minimum 90 százalékos visszaváltást Magyarországon.

Az adatok szerint augusztus 16-ig:

  • több mint 5,5 milliárd forint visszaváltási díjat fizettek be a gyártók,
  • a fogyasztóknak megtérített összeg már eléri a 7,2 milliárd forintot,

vagyis csaknem 1,7 milliárd forintot előlegez meg a gyártóknak a MOHU, mert a gyártók csak utólag, havonta fizetik be ezt az összeget.

A visszaváltások:

  • csaknem 90 százalékában a boltban levásárolható utalvány formájában kérik vissza a pénzt a vásárlók, ez eddig több mint 6 milliárd forintot jelent,
  • a visszaváltók mintegy 13 százaléka bankszámlára utaltatja a pénz,
  • jótékonyságra pedig körülbelül 0,4 százalékuk ajánlja fel.

Jelenleg mintegy 3200 ponton lehet automatákban visszaváltani, és mintegy 1000 kézi visszaváltó hely van. A szám tovább nő, a bővítés folyamatos, több száz új automata telepítése várható – közölte a MOHU.

Az Economx is több cikkben foglalkozott az új visszaváltási rendszerrel, így most kicsit más szempontból közelítettük meg a kérdést Till Attila műsorvezetővel, rendezővel, a MOHU nagykövetével. Az interjút itt olvashatja el >>>