Az évek óta tartó, többnyire felfelé ívelő trend után a munkahelyi elkötelezettség a földbe állt. Jelenleg a teljes és a részmunkaidőben foglalkoztatottaknak csak egyharmada elkötelezett a munkája és a munkahelye iránt.
A CNBC cikkében arról ír, hogy egyes szakértők szerint egyre több alkalmazott próbálja megtenni a lehető legkevesebbet a munkahelyén anélkül, hogy felhívná magára a vezetők figyelmét.
Ennek a folyamatnak az egyik új példája a „coffee badging”, amelynek lényege, hogy a dolgozó néhány órára bemegy az irodába, ahol a munkatársakkal kávézik vagy megbeszéléseken vesz részt, azonban a valódi munkát már nem bent végzi el.
Az alkalmazottak hozzászoktak az otthoni munkavégzés rugalmasságához, és csak akkor jönnek be az irodába, ha feltétlenül szükséges
– mondta David Satterwhite, a Chronus szoftvercég vezérigazgatója, amely az alkalmazottak elkötelezettségének javítására összpontosít.
Egy friss tanulmány szerint a dolgozók csaknem fele félóránként legalább egyszer, közel egyharmaduk pedig 15 percenként legalább egyszer kap valamilyen munkahelyhez kötődő e-mailt vagy szöveges üzenetet.
Roger Hall üzletpszichológus szerint minden megszakítás után körülbelül 20 percre van szükség ahhoz, hogy ismét mély koncentrációt érjünk el. Amennyiben a megszakítások 15 percenként történnek, akkor soha nem tudjuk elérni ezt a mély koncentrációs szintet.
„A nap végén az agyunk kimerül, aminek az eredmény az, hogy kevésbé vagyunk produktívak" –magyarázta.
Satterwhite szerint a kutatások azt mutatják, hogy az alkalmazottak elkötelezettebbek, ha lehetőségük van fejlődésre, tanulásra, mentorálásra és megfelelő karrierútra.
Manapság a munkavállalók nagyobb valószínűséggel tartják fontosabbnak a munka és a magánélet egyensúlyát, a rugalmas munkaidőt és a mentális egészség támogatását a Randstad 2024-es Workmonitor című kiadványa szerint, amely 27 ezer munkavállalót kérdezett meg világszerte.
Ugyanezen kiadvány szerint eddig a munkavállalók 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy fontolóra venné a felmondást, ha munkáltatója arra kérné őket, hogy több időt töltsön az irodában, 39 százalék szerint pedig az otthoni munkavégzés lehetősége magától értetődő.