A Balatoni Turizmus Szövetség szerint évente több tízezer darab bejglit vásárolnak azok a vendégek, akik csak azért utaznak a Balatonra, hogy az ünnepi asztalukra különleges alapanyagokból készülő karácsonyi sütemény kerüljön. Sőt, vannak már olyan turisták is, akik a partmenti cukrászdák közül nyolcat – tízet is végig járnak, mielőtt leadják rendelésüket. Van, ahol levendulával, máshol fügével, esetleg pekándióval és zöldalmával bolondítják meg a süteményeket, de van, ahol a hagyományos diós-mákosra esküsznek, csakhogy kézműves eljárással – írja a Hírbalaton.
A bejgli-turisták egyik jellemzője, hogy többnyire egy napot töltenek a Balatonon. A szállodai szobafoglalások számában ők nem jelennek meg, de fogyasztásukkal nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy az év mind a négy évszakában érdemes legyen nyitva lenniük a balatoni cukrászdáknak – jelentette ki Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.
A bejgli-turisták az átlagnál többet költenek a cukrászdákban.
Jellemzőik:
- a legtöbben 10.000 forint körül fizetnek, de nem ritka az 50.000 forint feletti vásárlás sem,
- autóval érkeznek a régióba és közel 80-100 kilométert is hajlandóak utazni azért, hogy vegyenek egy minőségi süteményt.
Vannak olyan cukrászdák, ahol már november elején leadták rendelésüket azok, akik éppen a régióban jártak, máshol viszont az online rendelések száma növekedett meg a tavalyi időszakhoz képest.
Az online rendeléseknek van egy érdekessége,
sokan ugyan a világhálón megrendelik a karácsonyi édességeket, de azt kérik, hogy ne postázzák ki számukra, mert személyesen szeretnék átvenni a süteményeket. Ők azok, akik a vásárlást szeretnék összekötni egy téli kirándulással is.
A bejgli-turisták száma azért növekszik, mert egyre többen keresik a hagyományos kézműves termékeket, amelyek nagymértékben különböznek a hipermarketekben kapható tekercsektől.
Eljöhet az ideje a bejgli-túráknak is, Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója szerint a bejgli – turizmusnak nagy jövője lehet a régióban.
Ahogy egyre több turista érkezik a négy évszakon át „nyitva tartó” Balatonra, úgy nő a kereslet a különleges kulináris élmények iránt. A bejgli, mint a magyar kultúra ikonikus eleme, tökéletesen megfelel ennek az igénynek.
A bejgli – turizmus fejlesztéséhez azonban érdemes volna elgondolkodniuk maguknak a vendéglátósoknak, a településeknek és a különböző turisztikai szervezeteknek azon, hogy közös marketing stratégiát dolgozzanak ki erre az időszakra. Ezzel párhuzamosan fontos, hogy az eddigieknél is több legyen a minőségi termék, és ne csak az értékesítésre koncentráljanak. A bejgli-készítő workshopok, túrák és fesztiválok is segíthetnék a Balaton négy évszakossá tételét.
Új desszert hódíthat idén karácsonykor a bejgli helyett
A dubai édességet a TikTokon is felkapták, de vajon sikerül-e háttérbe szorítania magyarok kedvencét? Erről itt tudhat meg többet >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!