Már nem a kolbász a legnépszerűbb élelmiszer Németországban, és bár még mindig sokan fogyasztják, a kereslet csökken.

Az elmúlt években mindig a kolbászfélék álltak a legnépszerűbb élelmiszerek listájának élén, idén azonban trendforduló történt: az édességek letaszították a trónról a kolbászt.

A németek körében most a legnépszerűbb élelmiszercsoportot az édes- és cukrászipari termékek adják, mint például a csokoládé, gumicukor vagy praliné, de ebbe a csoportba tartozik a keksz és a chips is.

Egy piackutató cég elemzése szerint a németek idén fejenként átlagosan 245 eurót költenek a nassolnivalóra, a második helyre szorult kolbászféléknél ez az összeg 235 euróra csökkent.

A kutatás szerint

Németországban 2024-ben összesen 20,7 milliárd eurót fordítanak édességekre, ami 13 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest

írja az n-tv.de német hírportál. 

A szakértők szerint a trendforduló okai között vannak

  • a magasabb fogyasztói árak, például a kakaó árának emelkedése,
  • a vegán édességek növekvő kínálata,
  • a vegetáriánus, vegán vagy flexitáriánus étrend növekvő népszerűsége.

A lista harmadik helyén a tejtermékek és tojás állnak, amelyekre idén a németek átlagosan 213 eurót költenek. Ezt követik a hús, zöldségek, pékáruk, sajt, gyümölcs, mélyhűtött termékek és bor. Az édesipari és cukrászati termékek mellett a pékáruk és a gyümölcsök mutatták a legnagyobb százalékos növekedést a top 10-ben 2023-hoz képest.

Az adatok fogyasztói felmérésekből és vásárlási szokások elemzéséből származnak. A számítások a januártól július végéig tartó adatokon alapulnak, a hátralévő hónapokra pedig becsléseket végeztek.