Emelkedik az online banki szolgáltatások száma Németországban: a Bitkom IT-ipari szövetség szerint minden eddiginél többen veszik igénybe bankjuk online szolgáltatásait. Az egyesület kedden közzétett felmérése szerint az összes válaszadó 81 százaléka az interneten keresztül bonyolította banki tranzakcióit.
Ez valamivel meghaladja a 2021-es év rekordértékét (80 százalék). Az idősek többsége most először vesz igénybe online banki szolgáltatást is. A 65 év feletti korosztályban ez az arány egy évvel ezelőtt 45 százalék volt – írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
2024-ben végre offline-ról online-ra kapcsolják minden korcsoportban a banki kart. Az online banki szolgáltatások ma már a legtöbb idős ember számára is szokványossá váltak
– mondja Bernhard Rohleder, a Bitkom ügyvezető igazgatója.
Egyértelmű tendencia tapasztalható a kizárólag online banki szolgáltatások felé. Az ágazati szövetség szerint most először azok képviselik a legnagyobb banki ügyfélkört, akik kizárólag online banki szolgáltatást használnak, és nem látogatnak bankfiókot.
Arányuk 42 százalékra emelkedett az előző évi 38 százalékhoz képest. A bankválasztásnál a digitális kínálat egyre fontosabb, többet nyom a latba mint a fiókhálózat. A felhasználóbarát alkalmazás a vásárlók háromnegyedének fontos, míg a jól ismert márkanév és a személyes tanácsok csak körülbelül a felüknek. A digitalizáció fokozódásával a házibank iránti lojalitás alapvetően csökkent.