A BKK pályázata szerint a nyertesnek részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés elkészítése, környezetvédelmi hatástanulmány, valamint kivitelezési tenderdokumentáció leszállítása, az érintett szakaszokon a közúti infrastruktúra és közterületek megújítása is a feladatát képezi – írja a Magyar Építők.

Pesti fonódó

A 2 kilométeres villamoshálózat tervezésének célja, hogy a jelenleg rendkívül széttagolt pesti villamoshálózatot egységes rendszerbe foglalja és lehetővé tegye minél többféle hálózat kialakítását. Ennek érdekében az észak-déli tengelyen biztosítanak majd átjárható villamoshálózatot.

Ezzel a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között új villamospálya épülhet mintegy 2,2 kilométer hosszban, a szükséges kapcsolódó villamos- és trolibusz-infrastruktúrával, amely lehetővé teszi, hogy az itt végállomásozó járatok összekötésével átlós, közvetlen kapcsolatot biztosító járatcsalád jöjjön létre Dél-Buda és Észak-pest térsége között.

Hogy a villamos megépülhessen, a Nyugati téren a felüljárót elbontják.

A kiviteli tervek az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása és az uniós források biztosítása esetén 2027 második felére készülhetnek el, így ez az időpont nem a projekt megvalósulásának befejezésére, hanem a tervek elkészítésére vonatkozik. A kivitelezés – a források rendelkezésre állása esetén – ezután kezdődhet meg.

A szocialista autópálya gyalogossétánnyá alakul

A főpolgármester most arról számolt be, hogy az Erzsébet híd alatti területet is elveszik az autósoktól. Erről itt olvashat többet >>>