A Duna Aszfalt fővállalkozásával készülő projektben egy kéthetes, komplex munka eredményeként fog összeérni a mederhíd kalocsai parti ága; a paksi parti ág pedig várhatóan az év végére éri el ezt a munkafázist. A projekt összetett, még ezután is lesz egy utolsó illesztés a hídon a 2024-es év elején, ezt követően lehet majd a teljes átkelőn száraz lábbal átsétálni − írja a Magyar Építők.
A mintegy 1 kilométeres építmény két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból jön létre az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében.
A valószínűleg jövő nyárra elkészülő átkelőnél e már megvannak a vízelterelő műtárgyak (ezek a híĐnak kedvező irányba terelik a fősodort, így csökkentve a hídpillérekre irányuló terhelést), illetve a két ártéri és egy mederhídból álló hídszerkezeten is gőzerővel haladnak a munkálatok.
A portál úgy értesült, hogy
az átlagos Duna-vízszintnél 40 méterrel magasabbra nyúló pilonok már az összes, vagyis 80 db ferdekábellel veszik ki a részüket a mederhíd teherviseléséből.
A projekt teljes időtartama alatt zavartalanul üzemelő nemzetközi hajózási útvonal fölött a mederhíd kalocsai ágának főtartószerkezete a támasztól 92,5 méterre nyúlik ki, a paksi hídág pedig egész pontosan 1 zöm különbséggel, éppen 87,5 méterre.
Jelenleg a mederhíd bal parti zárására irányul a kivitelező szakemberek figyelme: ez a munkafolyamat hosszas, kontrollált technológiai lépések sorozataként valósul meg és várhatóan 2 héten belül készül el.
A teljes kapcsolat csak 2024 elején várható a két part között,
azonban a jobb parti zárás munkafolyamatai is megkezdődnek még a téli leállást megelőzően.