Már csak néhány nap van hátra addig, hogy megszűnjön az Ügyfélkapu és helyét átvegye az Ügyélkapu+ vagy a DÁP, de a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) Országos Választmánya most akar lépni az ügyben – tudta meg a 24.hu.
A szakszervezet a digitális átállás szükségességét, jelentőségét elismeri. Követeléseivel viszont azért állt elő, hogy az új rendszer a köznevelésben dolgozóknak igazságos, méltányos és megvalósítható legyen.
Íme a hét pont:
- Átmeneti időszak meghosszabbítása
A Dáptv. alkalmazása során az átmeneti időszak meghosszabbítása legalább 2028. január 1-jéig, hogy az érintetteknek elegendő idejük legyen az átállásra és az új rendszer megszokására, ill. legyen idő az új rendszer problémamentes bevezetésére. Legalább egy kétéves tesztidőszak előzze meg bármilyen rendszer bevezetését!
- Az Ügyfélkapu+ elégséges megoldásként való elismerése
A köznevelésben dolgozók számára biztosított Ügyfélkapu+ használata megfelel a biztonságos kézbesítési szolgáltatás követelményeinek, amennyiben az elektronikus dokumentumok hitelesítése és kézbesítése a jogszabályokban meghatározottak szerint megtörténik. Az Ügyfélkapu+ használata mellett tehát nincs szükség további, új tárhely vagy rendszer létrehozására, ezáltal a DÁP-ra sem.
- Kiadmányozás és kézbesítés
A jogviszony létesítéséről, valamint minden esetben, amikor a köznevelésben dolgozó úgy dönt, a papíralapú dokumentumok kézbesítése, a záradékolt papíralapú kiadmány biztosítása kötelező legyen, ahogyan azt a Státusztv. 20. § (9) bekezdése is lehetővé teszi, különös tekintettel az idősebb vagy hátrányos helyzetű munkavállalókra.
- Technológiai és jogi garanciák biztosítása
Adatbiztonsági felügyelet: az elektronikus kézbesítési rendszer működésének és biztonságának rendszeres ellenőrzése, beleértve az Ügyfélkapu+ szolgáltatást is. Jogorvoslati lehetőség: Világos és egyszerű jogorvoslati eljárás biztosítása az esetleges kézbesítési hibák vagy rendszerhibák esetére.
- Oktatás és támogatás a digitális átálláshoz
Legyenek rövid, közérthető tájékoztatók, videók közzététele a kollégák számára az Ügyfélkapu + regisztrációjához és használatához! Szükséges a felhasználói támogatás: az Ügyfélkapu+ működésével kapcsolatos felhasználói támogatás kiterjesztése, beleértve egy 0-24 órás ügyfélszolgálat elérhetőségét.
- Pénzügyi terhek csökkentése
A köznevelésben dolgozók számára a digitális ügyintézéshez kapcsolódó minden költséget (pl. internet-hozzáférés, eszközök beszerzése) állami forrásból fedezzenek, különös tekintettel az Ügyfélkapu+, vagy azok számára, akik azt választották, a DÁP működtetéséhez szükséges feltételek biztosítására.
- Konzultáció és érdekegyeztetés
A szakszervezetek, civilszervezetek és szakmai képviseletek folyamatos bevonása a digitális átállás tervezésébe, bevezetésébe és ellenőrzésébe.
DÁP és Ügyfélkapu+, siessen, mindjárt lejárnak a határidők
Január 16-tól megszűnik a már jól ismert Ügyfélkapu. Cikkünkben 10 pontban foglaltuk össze, ezzel kapcsolatban mi mindent kell tennie, ha még nem végezte el a szükséges regisztrációs lépéseket. Ide kattintson a lépésekért >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!