A cég kedden közzétett eredménybeszámolója szerint adózott eredménye 2,93 milliárd dollár, részvényenként 2,13 dollár lett a szeptember 7-én záródott három hónapban az előző év azonos időszakában elért 3,09 milliárd dollár, részvényenként 2,24 dollár után. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 2,31 dollár volt, felülmúlta a szakértők által várt 2,29 dollárt és az előző év azonos időszakában jegyzett 2,25 dollárt.
A PepsiCo bevétele ugyanakkor éves bázison 0,6 százalékkal, 23,32 milliárd dollárra csökkent, elmaradva az elemzői konszenzusban szereplő 23,80 milliárd dollártól.
Az 1,3 százalékos organikus (árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított) bevételnövekedés az átlagos eladási árak mintegy 3 százalékos növekedésének és az értékesítési volumen 2 százalékos csökkenésének köszönhető.
A PepsiCo az utóbbi negyedévekben részben a magasabb nyersanyagköltségek miatt emelte árait, a kereslet azonban a növekvő árak hatására gyengült, különösen Észak-Amerikában.
A cég az eredmények ismeretében rontotta idei előrejelzését, eszerint a korábban jelzett legalább 4 százalék helyett immár alacsony egyszámjegyű százalékos organikus bevételnövekedést vár. A PepsiCo emellett azonban megerősítette, hogy továbbra is legalább 8 százalékos egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereségnövekedésre számít.