Matyóka Zoltán szerint már 2023 óta lehetett tudni, hogy meg fog történni az átállás egyszer egy kétfaktoros rendszerre, ugyanakkor sokkal hosszabb és mélyebb tanulási időt kellett volna az átálláshoz biztosítani.

A szakértő leszögezte, tisztában van vele, hogy két és fél millió embernek nem okozott nehézséget az átállás, ugyanakkor

minket ők nem érdekelnek, mert nekik rendben van minden. Mi azokkal foglalkozunk, akik nem tudták megugrani ezt.

A podcast-ban az is elhangzott, hogy az egyik elsődleges problémák egyike, hogy nem kaptak az állampolgárok kellő tájékoztatást arról, hogy mit jelent az autentikátor kifejezés, valamint, hogy maga ez az eszköz az, ami a második faktort jelenti a kétfaktoros azonosításban.

A podcast-műsorban részletes körképet kapunk a kormányablakok és az online ügyintézések működéséről Svédországban, Romániában, Új-Zélandon és néhány ázsiai országban is.

Keleti Arthur, kiberbiztonsági szakember, az Informatikai Biztonság Napja alapítója a thaiföldi digitális ügyintézésről azt mondta, Thaiföldon lényegében mindenki a „telefonjába van bújva”. Az itteni e-közigazgatási megoldást ThaID-nek nevezik (a 'thai' és az 'id' szó összemosása), arcfelismeréssel működik és mindenki rendelkezik mellette digitális személyi igazolvánnyal.

Ezek segítségével tudják a thaiföldi állampolgárok az erre kitalált alkalmazást használni, ahol százas nagyságrendben lehet kormányablak-szerű ügyeket intézni, ugyanakkor Keleti szerint a thai kormány ezt 2027-re már ezres nagyságrendűvé akarja bővíteni.

Keleti Arthur megjegyezte, hogy a lakosság túlnyomórésze mindaddig nem élt ezekkel a digitális megoldásokkal, amíg az egyik népszerű helyi bank nem kezdte el a saját szolgáltatásainak az igénybevételét egy alkalmazáshoz kötni, onnantól kezdve azonban ugrásszerűen megnőtt a thai digitális állampolgárok száma. A szakértő szerint ebben az is közrejátszik, hogy a thaiföldi lakosságot érzékenyen érinti, ha az anyagi dolgaival kapcsolatban kell ügyet intéznie.

A DÁP-tagadók nem kedvelik az ügyfélpórázt: rázzák a nyakörvet rendesen

Ahogy a koronavírus-járvány idején az oltásellenesek, úgy most az ügyfélkapus kötöttségek ellen tiltakozók is zászlót bontottak. Nem tetszik nekik az újmódi digitális állampolgárság, láthatatlan bilincsnek tekintik.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.