Budapest központi önkormányzata zöldebbé és rendezettebbé szeretné tenni a pesti rakpartszakaszt: összefüggő gyalogossétányt és kerékpározási lehetőséget hoznának létre, felszabadulhatnak a lépcsős partok, valamint bővülnek a pihenés lehetőségei – írják közleményükben. A BKK megbízásából a nyáron elkészültek a pesti alsó rakpart teljes körű átépítésének engedélyezési tervei.

Most az Id. Antall József rakpart fejlesztésének jelentős részére és az Erzsébet híd alatti terület fejlesztésére a feltételeknek megfelelően két pályázatot nyújtott be a BKK, melyek kedvező elbírálása, majd a szükséges európai uniós forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan a jövő nyáron indulhatnak a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárások.

A BKK azt tervezi, hogy a Jane Haining rakpart megújítására is benyújtja majd később a pályázatát.

Az MG Építész Kft. által végzett tervezési folyamatának egyik fontos eleme a társadalmi egyeztetés: az elmúlt években a városvezetőség és a BKK számos kérdőívet juttatott el a lakossághoz, hogy megismerje igényeit és javaslatait – írta a Magyar Építők.

A képen a Duna, a gyalogosok és az autósok szintje látható
A képen a Duna, a gyalogosok és az autósok szintje látható
Kép: Fővárosi Önkormányzat

A tervek készítésekor fontos szempontokat vettek figyelembe:

A rakpartszakasz árvízveszélyes terület.

  • A BKK a tervezéskor olyan kialakítást, zöldítést, valamint köztéri elemek elhelyezését tartotta helyénvalónak, amelyek egy újabb árvíz esetén ellenállnak a környezeti megpróbáltatásoknak, valamint nem akadályozzák az árvízi védekezéssel járó, embert próbáló munkát.

Id. Antall József rakpartlegyen többfunkciós, nyüzsgő köztér

  • A Parlament és a Lánchíd között a tervek szerint kettős fasort alakítanak ki, az autók – a mai haladási átlagsebességüknek megfelelően – 30 kilométer/órás sebességkorlátozással haladhatnak, hogy a közlekedés biztonságosabb legyen, csökkenjen a zajszennyezés, de továbbra is meglegyenek ezen a szakaszon az autós közlekedés feltételei.
  • Irányhelyes kerékpársávokat, új lejárókat és zebrákat is kialakítanak ki, hogy javuljanak a gyalogos- és kerékpáros közlekedés feltételei. Multifunkciós tér jöhet létre, amely hétköznapokon az autós közlekedést szolgálja, de hétvégén és ünnepnapokon a közösségi programok helyszíne lehet.

Az Erzsébet híd alatti területre visszakerülhetnek a lépcsősorok

  • Teljesen a gyalogosoké lesz a tervek szerint a tér, fákat ültetnek és kettős lépcsősort alakít ki a mostani útpálya helyén. Az autóforgalom a Petőfi téri felhajtón keresztül érheti, illetve éri majd el a Pesti felső rakpartot.

A szocialista autópálya gyalogossétánnyá alakul, ezzel a címmel írta meg az Economx - amely folyamatosan követi a rakpartról szóló tervezési folyamatokat -, hogy a főpolgármester hogyan számolt be arról, hogy az Erzsébet híd alatti területet is elveszik az autósoktól. Itt olvashatja a részleteket >>>