A celebek szintén kezdik elveszíteni befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az EY legfrissebb, 30 országban több mint 23 000 fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.

Vásárláskor online közösségekben tájékozódik az EY több mint húszezer fős kutatásban megkérdezettek közel kétharmada (57 százalék) és ennél is többen (61 százalék) vettek már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján. Ehhez képest csak a válaszadók ötöde (21 százalék) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.

A GVH nekiment, az összes tartalom eltűnt az ismert magyar influenszer közösségi oldaláról

Eltűnt az összes bejegyzés az egyik legkeresettebb hazai influenszer Instagram-oldaláról. Whisper Ton-t a Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolta meg a héten.

A részletekről ITT írtunk bővebben.

Egy-egy influenszert elsősorban azért kisérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amit értékesnek (49 százalék) vagy élvezetesnek (44 százalék) találnak. A celebek ezzel párhuzamosan veszítenek a népszerűségükből: mindössze a megkérdezettek negyede (25 százalék) követ valakit csak azért, mert híres.

Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak. Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált - elsősorban befolyásolásra épített - hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről

– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.

Az EY kutatása arra is felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni, míg válaszadók márkahűségét pedig leginkább az ingyenes szállítással (67 százalék) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49 százalék) tehetjük szorosabbá.

Future Consumer Index

Az EY globális fogyasztói felmérése (Future Consumer Index) a változó fogyasztói hangulatot és viselkedést követi nyomon. A 14. alkalommal elvégzett felmérés során 23 016 fogyasztót kérdeztek meg 2024. március 29. és április 10. között az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban, Brazíliában, Argentínában, Chilében, Kolumbiában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Írországban, Dániában, Finnországban, Svédországban, Norvégiában, Ausztráliában, Új-Zélandon, Japánban, Kínában, Indiában, Indonéziában, Thaiföldön, Dél-Koreában, Szaúd-Arábiában, Dél-Afrikában, Vietnamban, Nigériában és Hollandiában.