A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 12 hatósági eljárást folytat a június 21. és július 1. között járatkésések kapcsán – válaszolta az Építési és Közlekedési Minisztérium a DK-s Oláh Lajos írásbeli kérdésére. Az ellenzéki országgyűlési képviselő a 24.hu beszámolója szerint arra nem kapott választ a Lázár János-vezette tárcától, hogy ezt megelőzően hány eljárást indítottak a légitársaságok mulasztásai kapcsán.
Az elmúlt hetekben egymást érik a repülők késéséről, áratok törléséről, reptéren rekedt utasokról szóló hírek. A Nemzetgazdasági Minisztérium ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: a 21. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség.
Jelenleg öt légitársasággal szemben folyik eljárás.
A büntetés mértéke 1 millió forinttól a vállalkozás nettó árbevételének 5 százalékáig, de legfeljebb 650 millió forintig terjedhet.