A szüntelen lakossági háborgások miatt hamarosan jöhet a KRESZ módosítása, a kormányzati nyilatkozatok szerint rendeződhet az elektromos rollerek helye a közlekedésben.
Eddig annyi szivárgott ki a tervekről, hogy
- a maximum 25 km/h-s végsebességű rollerek a jövőben kerékpárnak minősülnek majd,
- az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
Arról egyelőre nincs információ, hogy kell-e majd kötelező biztosítás rájuk, de annyi tény, hogy a segédmotoroknál szükséges. Németországban egyébkén törvényben írták elő, hogy a villanyrollerekre muszáj kötelező biztosítást kötni, és nem mehetnek többel 20 km/h-nál – írja az Infostart.
A portál úgy tudja, hogy
hazánkban körülbelül 80-100 ezer rollert használnak, s mivel ez elég soknak mondható, nem halaszthatjuk tovább, hogy definiáljuk őket a közlekedésben.
S hogy milyen biztosítási díjjal kell számolni? A Netrisk szerint egyelőre csak a segédmotoros kerékpárokat vehetjük alapul, eszerint 2023-ban több mint 5 ezer forintot kell fizetni ezen járművek tulajdonosainak.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Fegyveres tartja rettegésben az amerikai elit egyetemet, már több embert megölt
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Szállásadók nyakán a kés: akár extra milliárdokat fizetnének, ha megmenti őket a kormány
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után