A Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (UITP) 2021-es felmérése szerint lakosságarányosan 2019-ben Budapesten volt forgalomban a legtöbb taxi, mintegy 6478 darab. Ez a szám 2023-ra azonban 5486-ra csökkent, vagyis ezer taxi eltűnt a rendszerből.
A G7 cikke szerint ebben a tarifaváltozások játszottak szerepet: 2013 szeptembere óta egységesek a díjak, emiatt pedig a visszaélések is csökkentek, főleg a külföldi utasokkal szemben. Ugyanakkor az egységes tarifarendszer nem túl dinamikus, mivel az alkalmanként drasztikusan változó üzemanyagárak ellenére mindössze 3 alkalommal módosítottak a fővárosi taxirendeleten:
2013-tól 2018-ig 450 forint volt az alapdíj, ezután 2022-ig 700 forint, majd egészen tavaly márciusig 1000. Jelenleg pedig 1100 forint.
Emelkedtek ugyanakkor a kilométer- és az időarányos egységdíjak is.
Hogy pontosan mennyire profitábilis taxisnak lenni, azt nehéz megállapítani, mivel a legtöbben egyéni vállalkozóként fuvaroznak, emiatt egyetlen cégadatbázisból, és a KSH-től sem lehet árbevétel-adatokat begyűjteni – írja a lap.
A taxizást főtevékenységét végző vállalkozások adatai alapján a diszpécserek adózás előtti eredménye az árbevétel 10 százalékát jelentette 2022-ben. A budapesti vállalkozások az árbevétel 85 százalékát keresték meg.
A fővárosi piac árbevételben már a koronavírus-járvány előtti szinten jár, a vidéki társaságoknak azonban ez még 2022-ben sem sikerült.
Ugyanakkor a budapesti piacon magasan két társaság, a Bolt és a Főtaxi dominál: a gazdasági társaságok bevételének fele hozzájuk fűződik. Előbbi 2022-ben 637 millió forintos adózás előtti eredményt ért el, miközben a többiek 107 millió forintos veszteséget. Pozitívan gazdálkodnak továbbá a vidéki piaci szereplők is.