Az ír fapados légitársaság bejelentette, hogy 210 millió utasra számít 2026-ban, a korábbi 215 milliós célhoz képest - számolt be a cég döntéséről a Bloomberg.
A kilátások nagymértékben függenek attól, hogy a Boeing előbb-utóbb véget vet-e a sztrájknak, és viszonylag gyorsan felpörög-e a termelés
Kapcsolódó
– mondta egy interjúban Neil Sorahan pénzügyi igazgató . Úgy fogalmazott: „szerintünk ésszerű ebben a szakaszban egy kicsit lassabb növekedést megengedni.”
A Ryanair is azon légitársaságok közé tartozik, amelyek a Boeing gépeire várnak. Az óriáscégnek ugyanis le kellett állítania legkelendőbb repülőgépének gyártását, miután januárban egy 737 Max 9-en egy légterelő panel meghibásodása majdnem katasztrófához vezetett. Emellett elhúzódó sztrájkok is nehezítik a Boeing életét.
Ennek is köszönhetően a Ryanair adózás utáni nyeresége a második negyedévben 6 százalékkal, 1,43 milliárd euróra esett vissza, miközben az átlagos viteldíjak 7 százalékkal, 61 euróra csökkentek. A 2025-ös pénzügyi évre a légitársaság továbbra is 198-200 millió utas szállítását célozza meg.
A Ryanair jelezte, hogy a viteldíjak a harmadik pénzügyi negyedévben „szerényen alacsonyabbak” lesznek, mint az előző év azonos időszakában voltak. Ez arra utal, hogy a társaságnak továbbra is ösztönöznie kell a keresletet. Az így is tekintélyes nyereség mellett
Európa legnagyobb fapados légitársaságának részvényei 5,5 százalékot veszítettek idén,
szemben a Wizz Air Holdings Plc 38 százalékos csökkenésével és az EasyJet Plc 2 százalékos növekedésével .
Az igazgatóság részvényenként 0,223 euró osztalékelőleget jelentett be, amelyet a jövő év elején fizetnek ki.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!