A portugáliai Viseuban rendezték meg idén a World Cheese Awards-t, amelyen 47 országból 4786 sajt vett részt, ezeket 40 ország 240 zsűritagja értékelt, köztük sajtszakértők, technológusok, sajtbírák, -kereskedők, gasztronómiai újságírók és szakácsok. A 12 döntős sajt közül az év sajtjának a portugál Quinta do Pomar sajtműhely Queijo de Ovelha Amanteigado sajtját választották, ami egy nyerstejből, növényi oltóval készült lágy juhsajt.

Az idei World Cheese Awards magyar nevezésű termékei közül

  • a Breier Farm Pilisi sajtja és a Caritas Vidékfejlesztés Gyergyói kézműves sajtja kapott arany minősítést,
  • ezüst és bronz elismerést az Alpokalja Sajt, a Breier Farm, a Csíz Sajtműhely, az Etyeki Kecskesajt Manufaktúra, a Paraszt sajt, a Pipitér Sajtműhely, a Szarvasi Agrár Zrt., valamint Bodor Enikő és Sárig Attila sajtjai nyertek.

A NAK szerint a magyar sajtkészítők azért teljesítenek évről évre jobban, mert a szervezet képzési programsorozata a Magyar Tejgazdasági Kutató Intézettel szervezett mosonmagyaróvári technológiai alapképzésektől a kamarai szervezésű franciaországi tanulmányutakig terjed. A kamara a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal együtt a Magyar Sajtkészítők Egyesületét is támogatja a magyar sajtkultúra fejlesztése, valamint a fogyasztói szemléletformálás érdekében – tették hozzá.

Megindult a lejtőn a trappista, ezeket a sajtokat érdemes figyelni

A felmérés szerint egy átlagos magyar háztartás havi szinten 6 ezer forintot fordít sajtvásárlásra. Erről itt olvashat többet >>>