A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat ért el, amely 15,79 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat csaknem 10 milliárd forintból öt új üzletet nyitott, négyet pedig modernizált. Emellett folytatódott a perbáli húsüzem korszerűsítése, és a fontos kezdeményezések indultak a fenntarthatóság érdekében. A SPAR az 1991-es piacra lépése óta a 2023-as év végéig összesen 539 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre Magyarországon.

A lánc üzlettípusainak összetétele a következőképpen néz ki:

e
Kép: Economx

A vállalat franchise-hálózata huszonöt üzlettel bővült 2023-ban. Több mint 16 ezer termékből álló árukínálat, logisztikai és oktatási szolgáltatások, informatikai és szakmai segítség áll a SPAR-családhoz tartozó üzletek rendelkezésére, amelyek a csatlakozáskor nagyszabású felújításon és korszerűsítésen esnek át.

Közel 9 milliárdot toltak bérfejlesztésbe

A 13. havi juttatás, a SPAR Hűségprogram és a munkavállalók 15 százalékos vásárlási kedvezménye is érvényben maradt, emellett

a vállalat kizárólag saját forrás felhasználásával valósította meg az éves bérfejlesztést, ami 2023-ban 8,7 milliárd forintot jelentett.

A bővülő partneri együttműködéseknek köszönhetően a munkatársak kedvezményes áron érhetnek el többek között banki szolgáltatásokat, sporttermékeket, színházjegyeket és különféle belépőket. A vállalat elkötelezett a munkavállalók egészségi állapotának megőrzése iránt, ennek érdekében hat éve működik együtt az ország egyik legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatójával, amely szűrővizsgálatokat végez, betegségeket diagnosztizál és kezel.

2023-ban is számos képzésen vehettek részt a munkavállalók: az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. A 2019-ben indult SPAR Vezetői Akadémia fejlesztő programjainak fókuszában 2023-ban is a hosszú távú sikeres működéshez szükséges vezetői készségek álltak.

Fókuszban a hazai termelők

A SPAR Magyarország segíti a hazai kisvállalkozásokat, hogy termékeikkel megjelenhessenek áruházaiban: a Hungaricool verseny negyedik alkalommal meghirdetett felhívására 2023-ban 179 vállalkozás jelentkezett 301 termékkel.

Végül 9 nyertes márka 37 új terméke vált elérhetővé az INTERSPAR hipermarketek polcain.

A 2021-ben elindított Régiók Kincsei program szintén a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítja. A vállalat első lépésként hat nagyvárosban – Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen – alakított ki régiós központokat a beszállítói lánc lerövidítése érdekében, 2023-tól kezdve pedig már Budapesten is elérhetővé váltak a hazai kisvállalkozások, termelők, kézműves cégek, kis borászatok és sörfőzdék kiváló minőségű magyar termékei.