Ebben az évben Európa lesz a sport nemzetközi központja. A világ arra készül, hogy látványos gólokat láthasson a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság során, célfotókat nézegethessen a Tour de France befutóiról, és aranyérmes pillanatoknak lehessen részese a párizsi olimpiai és paralimpiai játékokon.

Miközben azonban az európaiak a legnagyobb sportesemények közvetítésére készülnek, milliók járhatnak el közülük illegális módon.

Az EUIPO uniós polgárok általi tudatosságról és magatartásról készített tanulmánya szerint az uniós polgárok 12 százaléka jutott hozzá illegális forrásból származó tartalmakhoz, vagy streamelt ilyen tartalmakat sportközvetítések megtekintése céljából. Ami a 15 és 24 év közötti fiatalokat illeti, több mint negyedük (27 százalék) ismerte el, hogy illegális online csatornákon néz sportközvetítéseket.

További döbbenetes statisztikákat is közölt az EUIPO:

  • Magyarország polgárainak 6 százaléka nézett vagy streamelt illegális online forrásokból származó sporttartalmakat: a 15–24 év közötti fiatalok körében ez az arány 17 százalék volt.
  • Az EU-ban a hamisított sportfelszerelések miatt a gyártók évente 850 millió euró veszteséggel néznek szembe, ami az elmaradt értékesítések 11 százalékának felel meg.
  • A 15–24 év közötti magyarok 7 százaléka tudatosan vásárolt hamisított sportfelszerelést az interneten.
  • A rendőri hatóságok Európa-szerte 8 millió hamisított luxus- és sportszert és/vagy eszközt kutattak fel és foglaltak le, amelyeknek a becsült kiskereskedelmi értéke 120 millió euró.

A nemzetközi sportesemények szezonjának kezdetekor az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) „Play Fair” (Játsszunk sportszerűen) néven kampányt indít, amelyben arra ösztönzi a szurkolókat, hogy a hivatalos közvetítéseket nézzék és engedélyezett árucikkeket vásároljanak.

Gólt lőhet a magyar kereskedelem: fellendíti a fogyasztást az Európa-bajnokság

Futball-lázban égnek a magyarok: a pénteken indult németországi Európa-bajnokság hatására a hazai kiskereskedelemben és a szolgáltatásokban is meglódult a költekezési kedv – mondta az Economxnak Vámos György. A közgazdász rámutatott: idén a nemzetközi sportesemények is hozzájárulnak, hogy tartósan nő a lakossági fogyasztás.

A részletekről ITT írtunk bővebben.