Jelentősen nőtt a német Adidas AG, a világ második legnagyobb sportszergyártójának nyeresége a harmadik negyedévben a negyedéves bevétel csökkenése ellenére. A szeptember végével záródott három hónapban a vállalat folytatólagos tevékenységeiből származó nettó nyeresége 270 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 66 millió euróról.
Az üzemi eredmény az előző év harmadik negyedévében elért 564 millió euróról 409 millió euróra csökkent. Az Adidas bevétele a tavalyi harmadik negyedévi 6,41 milliárd euróról 6 százalékkal, 6 milliárd euróra csökkent. Az árfolyamváltozások nélkül számított bevétel 1 százalékkal emelkedett.
Ázsiában nagyon hasít az Adidas
A vállalat bevétele Észak-Amerikában árfolyam-ingadozások nélkül 9 százalékkal csökkent, Kínában ugyanakkor 6 százalékkal nőtt, míg az ázsiai és csendes-óceáni térség többi országában a bevétel ugyancsak árfolyam-ingadozások nélkül 7 százalékkal emelkedett. Eközben az EMEA-térségben (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 2 százalékkal nőtt a harmadik negyedéves bevétel éves összevetésben.
A felhalmozódott készletállomány a harmadik negyedévben is erőteljes javulást mutatott. Éves összevetésben a készletek 23 százalékkal 4,849 milliárd euróra csökkentek a tavalyi év azonos időszakában jegyzett 6,315 milliárd euróról – áll a vállalat jelentésében.
Az Adidas október 17-én javította korábban többször lefelé módosított idei kilátásait, így jelenleg mintegy 100 millió eurós működési veszteséggel számol 2023-ban a korábban jelzett 450 millió euró helyett, részben a vártnál kedvezőbb harmadik negyedéves teljesítmény miatt.
Kanye West kegyvesztett lett
Az előrejelzés korábbi lefelé módosítása főként azzal függ össze, hogy tavaly októberben felbontották a partnerségi szerződést Kanye West (újabb nevén Ye) amerikai rapperrel, annak antiszemita kijelentései és más szélsőséges, gyűlölködő megnyilvánulásai miatt. Az Adidas beszüntette a Westtel együttműködésben létrehozott, korábban jövedelmező Yeezy termékek gyártását. A vállalatvezető szerdai nyilatkozata szerint az Adidas ideiglenesen leállította a Yeezy-termékek értékesítését. Az idei első kilenc hónapban a Yeezy-készletek eladásából 750 millió euró bevételt ért el a vállalat.
Az egymilliárd dolláros médiamárka miatt bukhatja igazolási terveit a Barcelona
A klubelnök fűvel-fával üzletel, hogy több pénzük legyen transzferekre, a végén viszont úgy tűnik, még büntetést is kapnak átláthatatlan gazdaságpolitikájuk miatt. Bővebben --->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!