A Német Labdarúgó Szövetség (DFB) bejelentette, hogy az amerikai sportruházati óriáscég, a Nike lesz a hivatalos beszállítója 2027-től, véget vetve a német Adidas céggel évtizedek óta tartó partnerségnek.
„Az elkövetkező partnerség lehetővé teszi a DFB számára, hogy a következő évtizedben központi feladatokkal foglalkozzon a németországi labdarúgás fejlesztése érdekében” – mondta Bernd Neuendorf, a DFB elnöke közleményében.
Németország 1954 és 2014 között mind a négy világbajnoki címéhez vezető úton az Adidas szerelését használta. A cég 2019-ben négyéves, 2022-ig tartó szerződéshosszabbítást írt alá a szövetséggel.
„2026 decemberéig minden erőnkkel a közös sikerért fogunk dolgozni régi és jelenlegi partnerünkkel, az Adidasszal, akinek a német labdarúgás több mint hét évtized után is sokat köszönhet” – tette hozzá Neuendorf. A bejelentés hatalmas felzúdulást okozott a német közéletben. Megszólalt többek között Robert Habeck alkancellár, aki elképzelhetetlennek nevezte, hogy a német focisták nem a „háromcsíkos” mezben futnak ki a pályára.
Az Adidas közölte, hogy csütörtökön értesült a DFB döntéséről. Németország, amelynek labdarúgó-szövetsége több mint hétmillió regisztrált tagjával a világ legnagyobb futballszervezete, június 14. és július 14. között rendezi meg a 2024-es Európa-bajnokságot.
A Troll di Calcio a közösségi oldalán az alábbi gondolatokat fűzte a márkaváltáshoz: „Az 1954-es győzelem után együtt, kéz a kézben indultak el a siker útján. Egy elvesztett világháború után a megtépázott német néplélek a berni csoda után kezdte el visszanyerni az önbecsülését, az Adidas pedig egy német világmárkává válni. Nem sokkal később kétségkívül a német identitás kifejező szimbóluma lett a Nationalelf, amint kifut a zöld gyepre a háromcsíkos fehér mezben és a szintén háromcsíkos fekete nadrágban. (...) A hagyománynak, mint olyannak már tényleg abszolút nincs helye a világunkban?”