Egy XII. ker. Hegyvidéki Facebook csoportból kikerült információ szerint a svábhegyi fogaskerekű megállóban lévő BKK automatát két hete kikapcsolták, majd el is tűnt a helyéről, leszerelték.
Amikor még csupán áramtalanítva volt, akkor az ügyfélszolgálat azt a tájékoztatást adta, hogy nyugi csupán át lesz helyezve, mert sokan panaszkodtak, hogy a monitorra süt a nap és nem látni.
„Ma hívtam őket ismét, hogy hova lett végül áthelyezve mert 2 napja nem találom. Azt hittem csak én vagyok vaksi. Kapaszkodj meg, a Városmajorba....(lehet én voltam a naiv, hogy azt gondoltam hogy lokálisan lesz új helyre helyezve). Az ügyfélszolgálatos segítőkész volt, felvett egy jegyzőkönyvet azzal kapcsolatban, hogy jó, jó, hogy átkerült a Városmajorba, de jó lenne a Svábhegyre is egy új automatát telepíteni. Nyilván az applikáció mint alternatíva ott van, ugyanakkor mindig láttam, hogy az automata használva van” – írta a Facebook szerzője a posztban, amire nagyon sok reakció érkezett, felháborodott és az okostelefon használatára bátorító egyaránt:
„Sütötte a nap? Az az automata árnyékosabb helyen nem is lehetett volna. Max. a lemenő nap sugarai világíthatták meg picit. Amúgy a városmajori fogasmegállóban sincs már ezer éve. Vagy ezt vitték most oda?”
– írta az egyik kommentelő.
„Ez teljesen jogos, de tényleg érthetetlen 2024-ben, hogy miért nem használják az emberek a mobiljukat, amikor ott szorongatják egész nap. Vagy az csak a kínai kormány hivatalos profilozó és hülyítő appjára (TikTok) jó?!” – tette fel a kérdést egy másik hozzászóló.
„Mindenen spórolnak már ezek... Persze, vegyél jegyet az appban... Oké... És ha valakinek nincs okostelefonja? Vagy van okostelefonja, de nem akarja összekötni a telefont a bankártyával? Az gondolom, dögöljön meg...”
– jegyezték meg.
„Jó, hogy jelezted, az Élhető Hegyvidékért Egyesület is kérni fogja a BKK-tól az automata visszahelyezését” – nyugtatott meg mindenkit egy újabb érdekelt.
Nos, ezek után természetesen az Economx is megkérdezte a BKK-t arról, hogy tervezik-e az automata visszahelyezését vagy egy új telepítését az eredeti helyre a közeli jövőben?
– kaptuk meg a választ a BKK kommunikációs osztályától.