Taylor Swift The Eras turnéja nemcsak az óriási érdeklődés és a teltházas koncertek miatt érdekes. A becslések szerint éppen a hétvégi edinburgh-i koncertje - pontosabban annak bevétele - repítette jóval 1 milliárd dollár fölé az énekesnő vagyonát. A gyarapodásról szóló hír talán feledtetni tudja az apró malőrt, hogy az énekesnő furcsa kézgörcse miatt néhány percre le kellett állítani az előadást.

A Forbes pénzügyi magazin úgy számol, hogy nagyjából 600 millió dollárt lehet Taylor Swift piaci értéke, miközben nagyjából csak ingatlanban 125 millió dollár értékű vagyona lehet.

Abban viszont Swift nagyon is különbözik más zenészektől - már akik ilyen magasságokat értek el - , hogy utóbbiak a zenei bevételeiket különféle vállalkozásokba fektették és abból próbálnak boldogulni. 

A pennsylvaniai pénzügyi bróker lánya viszont a jelenét formálja, a piaci hatalmát ügyesen kiaknázva jelentős pénzeket kaszál - pusztán a zenei munkásságából. 

a módszert már el is nevezték Swiftonomics-nek

- írja a BBC.

A hírek szerint a jegyeladásokból befolyt bevétel több mint 100 százalékát magának követeli, így a szervezők haszna csupán az étel- és italeladásokból, valamint egyéb extrákból jön össze. Ezért is erőltetik nagyon, hogy a konceretekre érkezők már jó korán becsokkoljanak. 

Azzal, hogy egy helyszínen akár több koncertet is tart, jelentősen csökkenti a turnék költségeit, és persze erős nyomást helyez a rajongóira is, hogy ne hagyják ki a koncertet. 

Azt mondják, hogy a rajongók számára Swift pénzügyi kompetenciája sem elhanyagolható része a vonzerejének, na és persze a hihetetlen rámenőssége.

A zeneszolgáltatásában a streamelt zeneszámok jogdíjai miatt nekiment Apple-nek, és nyert. Ugyanígy tett a Spotify-jal is, ugyanis meg szerette volna akadályozni, hogy a dalai felkerüljenek az ingyenesen használható szolgáltatásra. Az énekesnő fő érve az volt, hogy

szerinte a streaming-szolgáltatók nem kompenzálják megfelelően a művészeket. 

Taylor Swift a Harvard Law School-ban már tananyag lett, pontosan azért, mert képes volt felvenni a kesztyűt a legnagyobb szolgáltatókkal szemben is.

A 34 éves lány amellett, hogy rendkívül okos, szépen learatta a babérokat azzal, hogy  feltételeket diktált a zeneipari főnököknek, és képes volt ezt jól eladni a rajongói tábornak.

Ők pedig imádják ezért.

Nagy hírverést kapott, hogy miután viszonylag kezdőként eladta korábbi felvételeinek jogait egy befektetési társaságnak, később fellázadt az ellen, hogy az korlátozzák a művészi szabadságát.
A befektetők ugyan jogot formáltak a felvételekre, ám ő megtartotta a zeneszerzői jogokat, utólag több albumot is újra felvett, meggyőzve a rajongóit, hogy inkább ezeket vásárolják meg meg.

A rajongók pedig szót fogadtak. 

Azt, hogy Taylor Swift kiváló üzletasszony, mi sem bizonyítja jobban, hogy jelentős részesedéssel rendelkezik a bakelitpiacon is: ráadásul gyakran olyan embereknek adja el, akiknek nincs is lemezjátszójuk, ám mégis úgy érzik, hogy ezek a korongok sem hiányozhatnak a gyűjteményeikből.