További 5,4 milliárd forintot biztosít a MÁV-nak a magyar állam, hogy előteljesítse a Szeged-Szabadka vasútvonal magyarországi szakaszát – jelent meg a csütörtöki Magyar Közlönyben.
Az indoklás szerint a Budapest-Belgrád vasútvonal építése miatt a tehervonatoknak a Szeged-Szabadka vasútvonalon kell járniuk, ezért van szükség a többletforrásra.
A vasútvonal felújítása 2021-ben vette kezdetét, a kivitelező a V-Híd, mely a vasúti pályát építi. A projekt magyarországi szakasza 14 kilométer hosszú.
A projekt nem halad zökkenőmentesen: a V-Híd június 30-án arra kérte az alvállalkozókat, hogy fejezzék be a munkát. Ezt technikai okokkal magyarázták, azonban egyes források szerint váratlan többletkiadásokat jelentette, hogy a tehervonalat már egy évvel ezelőtt újraindították. A munkálatokat augusztusban kezdték újra.
A hivatalos kommunikáció szerint október 23-ra adják át a teljes Szeged-Szabadka vasútvonalat, a röszkei szakasz 2025 végére készülhet el teljesen egy cseh kivitelezővel. A tehervonatok azonban a Budapest-Belgrád vasútvonal befejezéséig ezen a vonalon közlekednek.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Csilliárdokat keresnek ezek játékosok – ők lettek 2025 leggazdagabb sportolói
Őrült tempó: rekordhosszúságú hálózat, szédítő sebességek