Október 23-án indul meg a személyszállítás a Szeged-Szabadka vasútvonalon, egyelőre csak egy-egy magyar és szerb állami Uzsgyi dízelmotorral. Ennek az oka, hogy a biztosítóberendezésekkel kapcsolatos munkálatok csak 2025 decemberére készülnek el várhatóan, addig pedig mindössze 60 kilométer/órával közlekedhetnek a vonatok – írja az iho.hu.
A kivitelező V-Híd június 30-án arra szólította az alvállalkozókat, hogy szüneteltessék a munkát a vasútvonalon. A vállalat technikai okokra hivatkozva kérte erre dolgozóit, de a lap más forrásokból úgy tudja, hogy a tehervonalon egy évvel ezelőtti újraindítása váratlan többletkiadásokat jelentett a kivitelező számára, melyet a beruházó MÁV-val akartak kifizettetni, ám elszámolási viták adódtak. Ez megoldódhatott, mivel augusztus elején újra elkezdték a munkálatokat.
A kapacitási gondokat számos tényező együttes fennállása okozza jelenleg is a vonalon.
Az egyik az, hogy hogy a tehervonatok újraindulása miatt nem lehet egész nap dolgozni a vonal felújításán, jelenleg pedig nincs másik elérhető ésszerű kerülővonal.
A másik, hogy Röszkénél nem készült el a biztosítóberendezés, a cseh kivitelező ADZ pedig 2025 végére ígéri a 136-ost a 140-es vonallal összekötő deltavágány, valamint a vasúti beruházás biztosítóberendezési munkálatainak befejezését. Ráadásul jelenleg Szeged és Röszke között még korlátozottabb a sebesség, és egyszerre csak egy vonat közlekedhet. 2025 után, illetve amennyiben elkészül a Budapest-Belgrád vasútvonal, a tehervonatok forgalma lényegesen kevesebb lehet a vonalon.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter néhány napja jelentette be, hogy október 23-án indul újra a személyszállítás a Szeged-Szabadka vasútvonalon.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!