A 2TDK szlovén állami projektcég befejezte a Divaca-Koper vasútvonal második vágánya összes alagútjának áttörését. A kivitelező, a szlovén Kolektor CPG által vezetett konzorcium, amely a török Yapi Merkezi és Ozaltin vállalatokat is magában foglalja, júniusban kitermelte a Lokev és a Beka alagutak utolsó métereit – áll a 2TDK közleményében.
A konzorcium 37,4 kilométernyi alagutat ásott ki. A szlovén kormány januárban hat hónappal, 2026 közepéig meghosszabbította a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának építési határidejét – írja a Seenews.
Kapcsolódó
A projekt egy 27 km hosszú második vágány megépítését irányozza elő, amelynek 75 százaléka alagutakból áll.
A projekt a páneurópai közlekedési hálózat balti-adriai-mediterrán vasúti főfolyosó tervezett építésének része. Megnöveli a meglévő egyvágányú vonal kapacitását, amely már nem elegendő a jelenlegi és várható kereslethez.
2023 decemberében a 2TDK megállapodást írt alá az Európai Beruházási Bankkal a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának megépítéséhez szükséges 250 millió eurós (97,75 milliárd forint) társfinanszírozásról.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Elképesztő luxusban él Putyinnál a bukott diktátor
Ne is próbálkozzon McDonaldsba menni, két napig zárva tartanak az üzletek
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje