A Talgo vezető részvényese tárgyalásokat folytat a spanyol vonatgyártó 40 százalékos részesedésének az eladásáról a svájci Stadler Railnek, amivel alternatívát nyújthatnak a magyar Ganz-MaVag konzorcium ajánlatának – közölte ismeretlen piaci forrásokra hivatkozva hétfőn az El Economista.
A Reuters beszámolója szerint a Trilantic komolyan fontolóra veszi, hogy eladja annak a Stadlernek a részesedést, amely nagysebességű és változtatható nyomtávú technológiával bővítené termékpalettáját.
A spanyol törvények értelmében, amennyiben egy vevő több mint 30 százalékos részesedést szeretne szerezni egy tőzsdei vállalatban, akkor teljes felvásárlási ajánlatot kell tennie az egész társaságra.
A Stadlernek már van leányvállalata Valenciában, valamint egy gyára az ország keleti részén, illetve folyamatban lévő megrendelései az állami tulajdonú Renfe vasúttársasággal.
A Ganz-MaVag március 7-én tett 619 millió eurós ajánlatot a Talgo összes részvényére. Az ajánlatot Oscar Puente spanyol közlekedési miniszter azonban ellenezte és kijelentette, hogy a kormány mindent megtesz a felvásárlás megakadályozása érdekében.
Fény derült a magyar kormány ezermilliárdos tervére: izgulhat Spanyolország
Egy több mint négyezermilliárdos új magyar ipari beruházási program körvonalai rajzolódnak ki, és az Economx érdeklődésére kiderült, ezzel összefügg a tízszeres nyereséget produkáló spanyol vasúti vállalat lehetséges felvásárlása is.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!