Tarlós István, Budapest volt vezetője is beszállt abba a „harcba”, amelyet Vitézy Dávid indított el a HÉV-járatok ritkítása kapcsán. Az Indexnek azt mondta, „úgy építette fel magát a médiában első számú közlekedési szakértőnek, hogy semmiféle konkrét közlekedési képzettsége nincs. Ehhez képest mindenütt minden eredményt a saját személyes érdemeként tüntet fel.”

Úgy fogalmazott, Vitézyt lényegében minden munkahelyéről menesztették, szerinte Lázár ellen is azért dolgozik, mert nem kellett neki államtitkárként. Tarlós István emlékeztetett, úgy vannak Vitézy Dávidnak feltételei a főpolgármester-helyettesi pozícióhoz, hogy „erre egyelőre senki nem kérte fel, Karácsony sem, de legkevésbé az általa emlegetett doktor Sára Botond.”

Tarlós István nemtetszését fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy Vitézy a HÉV-ek 2016-os átadásával kapcsolatban – Lázár János és Karácsony Gergely mellett – rá is tett kritikus megjegyzéseket.

Tényszerű tévedés is van a szavaiban

– mutatott rá. 

„A HÉV-ek átadásáról közvetlenül egyeztettem 2016-ban miniszterelnök úrral. Az agglomerációs közlekedés finanszírozásáról szóló egyezkedéssel függött össze részemről a kezdeményezés, épp a BKV pénzügyi helyzetének javítása érdekében. Az agglomerációstérség HÉV-és buszszolgáltatásának átadásáról szóló döntést pedig a Fővárosi Közgyűlés1443/2016 (X. 26.) sz. határozatával hozta meg, 2016. november 1-i hatállyal. A határozat igenis tartalmazza a szolgáltatás színvonala javításának biztosítását, és az ebben valóegyüttműködést.”

Tarlós István szerint Vitézy Dávid a történet körülményeiről nem sokat tudhat, mert 2016-ban már két éve nem dolgozott a Fővárosnál. Szerinte egyébként szélsőségesen túltolja a Lázár Jánossal szembeni örökös kritikáit is. 

Dávid nagyon nekibátorodott, úgy látszik, nem ismeri annak a levélnek a tartalmát, amit a MÁV vezetéséből intéztek hozzám 2022-ben, épp Vitézy államtitkár tevékenységével összefüggésben – fejtette ki a lapnak Tarlós István.

Kedden derült ki, hogy brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi, ami van, az is 50 éves.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója azonnal próbálta tompítani a helyzetet, sajnálatát fejezte ki, hogy a HÉV is a fővárosi közgyűléssel kapcsolatos politikai viták része lett, ez pedig felesleges aggodalmat kelthet az utasainkban. Járműhiány van, döntés még nincs. A régi járművek karbantartását az alkatrészhiány, az új járművek beszerzését pedig az uniós forrásokkal kapcsolatos politikai vita hátráltatja – írta reagálásában.

Másnap Vitézy Dávid riadót fújt a HÉV-ritkítás miatt, összehívta hétfőre a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának rendkívüli ülését, hogy megakadályozza a terveket, egyben nekiugrott Lázár János építési és közlekedési miniszternek is.

Természetes Karácsony Gergely főpolgármester is reagált Facebook-oldalán már akkor leszögezte, hogy mindez Budapest számára teljesen elfogadhatatlan. „Az állam működésképtelenségének a budapestiek nem lehetnek kárvallottjai” – emelte ki bejegyzésében.

Lázár Jánost sem kellett félteni, úgy berágott Vitézyre, csak úgy pattog a sértegetés. Azt írta, úgy látja, hogy „néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is."