Ausztriában 2008 óta kötelező téli gumikat felszerelni a személygépkocsikra és a 3,5 tonna össztömeg alatti kisteherautókra a november 1-től április 15-ig terjedő időszakban.
A rendőrségi vagy közlekedésbiztonsági ellenőrzés során
egy gumiabroncs akkor minősül téli guminak, ha az M.S./M+S/M&S jelöléssel van ellátva, és az abroncs futófelületének mélysége legalább 4 milliméter, keresztszövetes gumik esetében pedig 5 mm.
Emellett 2018. december 10. óta azok a gumiabroncs-modellek is téli guminak számítanak, amelyeken csak az úgynevezett hópehely szimbólum látható. Sok négyévszakos gumi is megfelel a hópehely szimbólum kritériumának, de nem mindegyik.
A téli gumik alternatívájaként hólánc is használható akkor, ha ugyanazon a tengelyen legalább két meghajtott kerékre felszerelték. Fontos feltétel azonban, hogy a hólánc használata csak akkor szabályos, ha az utat teljesen beborította a hó vagy a jég.
Amennyiben egy esetleges baleset után kiderül, hogy az autóvezetőnek nem volt téli gumija, súlyos bírságot fizethet
– hívja fel a figyelmet az Osztrák Autó- és Motorkerékpár Klub (ÖAMTC).
Az autóklub emlékeztet arra, hogy az osztrák KRESZ előírja: a gépkocsivezetőknek rendszeresen ellenőrizniük kell a várható időjárási viszonyokat, ugyanis az esőtől, havas esőtől nedves utak rendkívül könnyen csúszóssá válhatnak. Ilyenkor a téli abroncsokkal felszerelt gépjárművet sokkal könnyebb megfékezni, a gépkocsit megállítani – mutatnak rá.
Külön foglalkoznak a négyévszakos abroncsokkal is. Az egész évben használható gumik némelyikét nem ajánlják, ezek ugyanis a fékezési tesztek eredménye alapján száraz úton alig valamivel teljesítenek jobban, mint a téli gumik, és nedves úton sem meggyőző a teljesítményük.