Az elmúlt években az elektromos autók térnyerése Magyarországon folyamatos növekedést mutatott, de 2025-re a Tesla értékesítési számai jelentős csökkenést jeleznek. A legfrissebb adatok szerint az év első két hónapjában az eladások 61 százalékkal estek vissza 2024 azonos időszakához képest, ami komoly piaci változásokra utalhat – írja az e-cars.

A Tesla eladási statisztikái hagyományosan erős negyedéves ciklusokat mutattak eddig, ahol általában a március, június, szeptember és december kiemelkedő hónap volt. A lap szerint ez a trend 2025-ben is folytatódhat, azonban a januári és februári gyenge eladások miatt az éves összesített érték alacsonyabb lehet, mint az előző években.

Csakhogy a Tesla a politika áldozatává vált. Más országokban is ellene fordultak, miután Elon Musk, a cég tulajdonosa beszállt a politikába Donald Trump mellett, és döntései rossz helyzetbe hoztak több százezer embert.

Foghatja a fejét Elon Musk, hatalmasat zakózott a cége

Az amerikai milliárdos autógyárának részvényei már csak a felét érik a decemberinek. Erről itt olvashat többet >>>

2025 februárjában mindössze 108 Tesla kelt el Magyarországon, ami az összes új autó eladásának csupán 1 százalékát tette ki. A tisztán elektromos autók piaci penetrációja 6,5 százalék volt, amelyből a Tesla részesedése 15,7 százalékra csökkent.

A két legnépszerűbb modell a Model Y (42 százalékos arányban) és a Model 3 (56 százalékos arányban) volt, azonban az eladások 67 százalékkal estek vissza 2024 februárjához képest.

A Tesla eladásainak csökkenése mögött az is állhat, hogy magas az infláció és a kamatlábak, míg a vásárlói támogatások csökkenése vagy az árverseny fokozódása szintén befolyásolhatja az eredményeket.

A versenytársak, mint a BYD, Volkswagen vagy Hyundai, egyre több versenyképes elektromos modellt kínál, ami csökkentheti a Tesla piaci dominanciáját. Emellett logisztikai és szállítási problémák is állhatnak a háttérben, amelyek késleltethetik az autók leszállítását. Továbbá sokan megvárhatták az új, Tesla Model Y Juniper érkezését, és abból vásárolnak be maguknak.

Összességében a Tesla magyarországi teljesítménye 2025-ben eddig elmarad az előző években tapasztalt növekedéstől. 

Ha a Tesla a második és harmadik negyedévben sem tudja növelni az értékesítéseit, akkor komolyabb stratégiaváltásra lehet szükség az európai piacon, beleértve árképzési, marketing- és értékesítési taktikájuk átgondolását is.