Aki most lép fel a Threads felületére, az többnyire egy családias hangvételű felületet lát, ahol random felhasználók mérgelődnek a párkeresés vagy a mindennapok dolgain, amolyan mikroblogot vezetve, vagy épp komoly diskurzusokat folytatnak más felhasználókkal. Ugyan a platformot a Meta kezeli, egyelőre még nem teljesen része a Metaverzumnak, mivel a Facebookon és Instagramon is elérhető Reels még egyáltalán nem érhető el rajta. Ennek ugyanakkor mégis ellentmond, hogy az Instagram felhasználók zökkenőmentesen használhatják.
A platform főként szövegalapú, rövid párszáz karakteres mikroblog-bejegyzéseket oszthatunk meg rajta, amihez képeket, videókat, sőt, hangüzeneteket is társíthatunk. Az algoritmus ugyanakkor a Tiktokhoz hasonlóan működik, vagyis nem csupán az áltaunk követett felhasználók posztjait tekinthetjük meg, hanem azokat is, amiket az algoritmus érdekesnek talál számunkra.
Ha hosszabban böngészünk a megjelenő posztok között, akkor elég hamar összekapcsolódhatunk más felhasználókkal, függetlenül attól, hogy azok hány követővel rendelkeznek. A magyar Threads-közösség főbb témái közé tartozik a társkeresés, a Tinder-tapasztalatok, de olyan mikroblog is akad, amelyet egy taxisofőr vezet az utasairól és a velük folytatott beszélgetésekről.
Gyakorlatilag bármilyen témával közönséget találhatunk magunknak, feltéve persze, ha kellően érdekesen és figyelemfelkeltően tálaljuk azt.
Ez némileg szembe megy az eddigi trendekkel, mivel az ilyen platformokon erősen a vizuális tartalmak szoktak dominálni. Ennek ellenére az Egyesült Államokban erős bázisa van az X-nek, mivel rengeteg politikus és celeb használja arra, hogy személyesebb hangvételű üzeneteket és gondolatokat osszon meg.
Amióta azonban Elon Musk felvásárolta a platformot, számos vállalat és véleményvezér eltávolodott tőle. Fontos megjegyezni, hogy zavaró, politikailag inkorrekt, mi több, pornográf tartalmak már a Tesla-vezérének színrelépésre előtt megjelentek rajta. Csakhogy akkor még egy komoly moderátori menedzsment is kordában tartotta a posztokat, ami többek szerint sokszor csorbította a véleménynyilvánítás szabadságát. Elég csak J. K. Rowling megnyilvánulásaira, vagy a Superstraight-mozgalom rövid életére gondolni, amibe Reddit is beleállt.
Nem meglepő tehát, hogy a marketingesek egy szofisztikáltabb környezetet szeretnének a reklámjaik köré szentelni. Urbán Luca, a Hello Agency kreatív vezetője szerint pedig erre minden lehetőség adott, kezdve azzal, hogy a platform felhasználóbázisa tempósan növekszik.
Mikrobloggerek a vloggerek ellen
A szakember az Economxnak azt nyilatkozta, a Magyarországon aktívan működő platformok közül a legnépszerűbbek közé tartozik a Facebook, amely széles körben elterjedt az összes korosztályban, és a TikTok, amely különösen a fiatalabb generációk körében népszerű.
Az Instagram is erős jelenléttel bír, főleg a vizuális tartalmak kedvelői között. Az X (korábbi Twitter) viszont sosem vált igazán népszerűvé Magyarországon
– nyilatkozta válaszlában Urbán Luca. Szerinte ennek okai között szerepel a kezdeti iWiW dominancia és a később bekövetkezett Facebook növekedés. A Threads viszont egy friss szereplő, amely az X-re csalódott, de a szöveges formátumokat kedvelő felhasználókat célozza meg. Hozzátette, ugyan folyamatosan növekszik a magyar felhasználói bázis a Threads-en, azok pontos száma továbbra sem ismert. A Meta ugyanakkor folyamatosan tervezi, hogy a jövőben további funkciókat és hirdetési lehetőségeket vezet be, hogy növelje az aktivitást és a bevételeket a platformon. Ezek egy része Urbán Luca szerint segíthet abban, hogy a platform vonzóbbá váljon.
A külföldi szakirodalmak szerint a Meta már az idei évben tervezi bevezetni a hirdetéseket a Threads-en, amint elérik a megfelelő felhasználói számot. Ennek érdekében különböző hirdetési formátumokkal kísérleteznek, mint például szponzorált posztok és márka-kollaborációk – tette hozzá, kiemelve, hogy meglátása szerint az új paltform még keresi helyét a nagy közösségi média szereplők között.
Kicsi szövegek big data nélkül
A Hello Agency kreatív vezetője úgy látja, amennyiben a Threads lehetőséget ad a hirdetésekre, és egy ügynökségnél úgy látják, hogy az ügyfelek hitelesen és eredményesen tudnának megjelenni ezen a platformon, akkor az mindenképp beépíthető egy marketing stratégiába.
Már most is látható, hogy az X-hez képest a Threads kevesebb konfrontatív tartalmat kínál, ami egyes márkák számára vonzó lehet, különösen, ha pozitív, közösségépítő üzeneteket szeretnének közvetíteni.
Ezért, ha a hirdetési lehetőségek elérhetővé válnak, készen állunk arra, hogy ügyfeleinket a Threads-re is átvezessük, hogy ott is elérhessék a célközönségüket – jelentette ki lapunknak a szakértő. Hozzátette, a Threads célközönsége jelenleg inkább az Instagram felhasználóiból áll, vagyok azokból, akik már ott aktívak, és könnyen át tudják húzni kapcsolataikat az új platformra. Emiatt inkább jelenleg fiatalabb, vizuálisan orientáltabb a célközönség, és valószínűleg kevésbé érdeklődik a TikTok gyors, trendalapú tartalmai vagy a Facebook sokfélesége iránt. A big data ugyanakkor még nem mutat pontos képet a felhasználói aktivitás dinamikus változása és annak folyamatos növekedése miatt.
Posztjaimat egy hirdetésért
A Threads egyelőre nem ért el nagy áttörést a magyar influenszerek körében. Eleve nehéz statisztikát levezetni, tekitnettel arra, hogy finoman szólva sincs a magyar influenszerek jórészének Threads-fiókja, akinek pedig van, az sem használja aktívan. Az egyik legnézettebb magyar influenszer csapat, a TheVR például augusztus 22-én volt utoljára aktív a platformon, vagyis messze itt nem posztolt új tartalmat a legrégebb óta. a követőbázisuk pedig messze itt a legkevesebb a többi platformhoz képest. Ugyanakkor reklámok nélkül is figyelemreméltó követőbázissal rendelkeznek.
A számok ugyanakkor egyelőre még nem sokat jelentenek, mivel a Threads közössége még alakulóban van. Urbán Luca szerint ugyanakkor ha a Meta monetizálja a felületet, akkor a tervezett hirdetési modellek között szerepelhetnek a márka-kollaborációk és szponzorált tartalmak, amelyek közvetlenül kapcsolódnak az Instagram hirdetési ökoszisztémájához. Ehhez azonban el kell érnie a felhasználóbázisnak egy kritikus tömeget, vagyis nagyjából egymilliárd felhasználót.
Már látszik a celeb-és influenszer reklámok vége: annyi a hitelességüknek
Változik a vásárlói magatartás: egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.