Az Apple, a Microsoft és a Google kerültek az élre 2024-ben a világ legértékesebb márkáinak a listáján, lekörözve a korábbi éllovas Amazon online kereskedőt – írta meg a Digitrendi. Az Amazon is képes volt növelni márkaértékét 2024-ben, ami 308,9 milliárd dollár lett, de jóval szerényebb, 3,2 százalékos mértékben. Ez a negyedik helyre volt elegendő.
Íme az első három helyezett:
- Az iPhone-gyártó Apple májusban mutatta be AI-alapú M4 chipjét, ezzel taszította le a trónról az Amazon-t, miután 2024-es márkaértéke 2023-hoz képest 73,6 százalékkal, 516,58 milliárd dollárra ugrott.
- A második helyen a Microsoft áll, 340,44 milliárd dolláros márkaértékkel. A szoftveróriás, amely nemrégiben bemutatta az Azure platformhoz készült első egyedi AI chipjét, márkaértékét 77,7 százalékkal volt képes növelni egy év alatt.
- A harmadik helyen a keresőóriás Google áll 333,44 milliárd dolláros márkaértékkel, ami 18,5 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.
Folytatva a sort, első nem amerikai cégként a Samsung következik az 5. helyen, a 2024-ben jelentős, 14,89 százalékos csökkenést felmutató Walmart került a hatodik helyre. A Samsung vesztesége mindössze 0,3 százalékos volt, amivel a teljes értéke 99,37 milliárd dollárra csökkent. Ezzel szemben a Walmart 16,939 milliárd dollárt veszített értékéből, így 96,842 milliárd dollárral áll a 6. helyen.
A kínai TikTok/Douyin közösségi médiaplatform 84,199 milliárd dolláros márkaértékkel, valamint a Meta’s Facebook 75,716 milliárd dollárral a 7. és 8. a listán.
A top tízbe mindössze egyetlen európai cég: a Deutsche Telekom tudott bekerülni, a 9. helyen, az előző évhez képest 10,393 milliárd dolláros töblettel, amivel jelenleg 73,321 milliárd dolláros értéket jelent.
A kínai ICBC multinacionális banki és pénzügyi szolgáltató vállalat zárja a tízes listát, minimális, 74 millió dolláros előnnyel a korábbi 10. helyezett Verizon előtt.
Egyébként a világ 500 legnagyobb márkájának 52,76 százaléka, a 100 legnagyobb márkának az 52 százaléka és a világ 10 legértékesebb márkájának pedig a 60 százaléka amerikai márka.
A TradingPedia pénzügyi médiacég szerint a legértékesebb márkák Európában:
- első helyen a Deutsche Telekom 73,321 milliárd dollárral,
- második a Mercedes-Benz 59,436 milliárd dollárral.
- harmadik az angol olajipari óriás Shell 50,302 milliárd dollárral,
- negyedik a francia Louis Vuitton divatcég 32,235 milliárd dollárral,
- ötödik a spanyol Santander bank 18,908 milliárd dollárral,
- hatodik az olasz Gucci 14,864 milliárd dollárral.
Megfertőzheti a mesterséges intelligencia az egész piacot
Hatalmasat nőtt az Nvidia piaci értéke tavaly, ezzel a második legnagyobb piaci kapitalizációjú céggé vált az Apple után. Szakértők szerint idén folytatódhat a technológiai részvények jó szereplése, ezúttal azonban a kisebb vállalatok lesznek soron, akik szintén a mesterséges intelligencia terjedéséből profitálhatnak. Erről itt olvashat többet >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!