A folyamatos globális geopolitikai feszültségek, a repülőgépgyártás szűk keresztmetszetei és a hajtóműproblémák ellenére a Turkish Airlines agilitásának és kiterjedt járathálózatának köszönhetően folytatta növekedését, és 2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását.
A 2024. július-szeptemberi időszakban a vállalat teljes bevételei az előző évhez képest 4,9 százalékkal, 6,6 milliárd dollárra nőttek, még a 2023-as év azonos időszakának magas bázishatása mellett is.
Az utasforgalomból származó bevételek, amelyek a teljes forgalom 84 százalékát tették ki, 5,6 milliárd dollárra nőttek a távol-keleti régió erőteljes részesedésének köszönhetően.
Ugyanakkor a társaság harmadik negyedévi légi teherszállításból származó bevételei az előző évhez képest 47 sázzalékkkal, 911 millió dollárra emelkedtek. A Turkish Cargo 16,8 százalékkal növelte a szállított rakomány mennyiségét 2023 azonos időszakához képest, és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által közzétett adatok szerint szeptemberben 5,7 százalékos piaci részesedéssel a világ harmadik legnagyobb légi árufuvarozójává vált.
Az utasforgalmi egységek bevételeire nehezedő versenykényszer, valamint a globális inflációs környezet és a hajtóműproblémák költségekre gyakorolt negatív hatásai miatt a főtevékenységből származó eredmény 2024 harmadik negyedévében 1,3 milliárd dollár volt. A társaság EBITDAR eredménye 2,3 milliárd dollárt és 35,2 százalékos EBITDAR margint ért el, amely meghaladta mind a történelmi átlagot, mind a versenytársakét.
A Turkish Airlines az év első kilenc hónapjában 9 százalékkal, 467-re növelte repülőgépeinek számát a repülőgépgyártásban tapasztalható kapacitáshiány ellenére.
A légitársaság a 100 éves jubileumi stratégiája részeként 2033-ra 800 repülőgépre kívánja bővíteni flottáját,
A bővítés mellett a finanszírozási költségek és a devizakockázatok minimalizálását célzó diverzifikációs stratégiájának részeként a Turkish Airlines lett az első Kínán kívüli légitársaság, amely a harmadik negyedévben három Airbus A350-es repülőgép finanszírozását kínai jüanban teljesítette.
Ezenfelül a vállalat első alkalommal használt fel fenntarthatósághoz kötött hitelt két üzemanyagtakarékos A321-Neo repülőgépre, és ezzel jelezte belépését a fenntartható finanszírozásba.