Sokan szeretnek utazni. De kevesen szeretnek pakolni. Az utazók azonban most egy nem várt helyről – a szállodáktól – kapnak ehhez segítséget.

„Egyre több szálloda igyekszik megkönnyíteni a vendégek számára, hogy kedvenc tevékenységeiket, megszokott életmódjukat folytathassák anélkül, hogy ehhez előre becsomagolnának”

mondta el az új trend kapcsán Henley Vazquez, a New York-i székhelyű Fora utazási iroda vezérigazgatója és társalapítója a CNBC Travelnek.

A szállodák ugyan régóta biztosítanak különböző használati cikkeket és szolgáltatásokat az utazóknak, de újabban még szélesebb körben igyekeznek kiszolgálni a vendégeiket, ennek érdekében pedig egyre többen lépnek partnerségre nagyobb sport- és divatmárkákkal.

„Egyre több márka ismeri fel ezt a lehetőséget. Mind többen dolgoznak együtt közvetlenül a szállodákkal” – jelezte. 

És hogy mi mindent biztosítanak ily módon az utazóknak? Íme néhány példa.

1. Terjedelmes sportszerek

A Turks and Caicos-szigeteki Amanyara szállodában például nemcsak teniszlabdákat és ütőket,  de teniszcipőket is kínálnak a vendégeknek.

A wyomingi Brush Creek Ranch egy szekrényt töltött meg felsőruházattal, amelyből a vendégek válogathatnak, amikor az üdülőhely privát síterepére tartanak. Az all-inclusive luxusüdülőhelyen  a francia Rossignol márka nadrágja, kabátja, kesztyűje, sisakja, védőszemüvege, csizmája, sílécje és snowboardja áll rendelkezésre.

A Connecticutban található Mayflower Inn & Spa a Barbour cég termékeivel kedveskedik az ott megszállóknak. A vendégek egy Barbour csizmával és vízálló kabáttal ellátott „kölcsönszekrényhez” férhetnek hozzá, amelyet a kültéri tevékenységekhez, például lovagláshoz, túrázáshoz és kerékpározáshoz viselhetnek.

2. Ruházat és luxus kézitáskák

Az alapvető hajszárítók és piperekészletek már régóta a szállodai szobák alapfelszereltségéhez tartoznak. Néhány luxusszálloda azonban – mint például a londoni Jumeirah Carlton Tower és a Comói-tó híres Passalacqua – olyan luxusszolgáltatásokat kínál, mint a Dyson Airwraps, amely szárítja és göndöríti a hajat.

A Walt Disney World közelében található Four Seasons Resort Orlando szállodában megszálló utazók a márka alkalmazásán keresztül elérhető bevásárlási szolgáltatáson keresztül vehetnek ruhákat, miután megérkeznek. Ebben stylist áll rendelkezésükre, aki összeállítja és az utazó szállodai szobájába szállítja a kinézett cikkeket, ahol a vendégek átnézhetik és megvásárolhatják azokat. 

A kézitáska rajongók számára a Four Seasons Hotel Houston lehetővé teszi, hogy a vendégek luxus kézitáskákat béreljenek a szálloda kézitáskagyűjteményéből. A kollekcióban olyan dizájner márkák találhatók, mint a Prada és a Gucci.

Az indiai Dehradunban található Six Senses Vana napi ruhakészletet,  papucsokat, Crocs-okat és gyapjúköpenyt is biztosít a vendégeinek.

3. Babafelszerelés

A csecsemők és a gyermekek ugyan kicsik, de felszerelésük – az etetőszéktől kezdve a kiságyig – általában jókora.

Az olyan szállodákban, mint a Fullerton Hotel Singapore, megtalálhatók mindezek és még sok minden más, a kisgyermekek fellépőitől a palacksterilizálókig és babakádakig.

A Kimpton Hotels, a brit székhelyű IHG vendéglátó csoport tagja emellé olyan „családi hűtőket” is kínál, amelyek elég hidegek az anyatej biztonságos tárolására. A vendégszobák gyermekek védelméhez szükséges eszközöket is adnak a konnektorvédőktől a WC-reteszig.  

A Shangri-La Singapore egy lépéssel még tovább megy. A tematikus lakosztályokban és családi deluxe szobákban megszálló vendégek Stokke babakocsikból, kiságyakból,  fürdőkádakból és autósülésekből válogathatnak.

4. Kisállat kellékek

A Polaris Market Research szerint a kisállat-utazási szolgáltatások piacának értéke 2023-ban 2 milliárd dollár volt, 2032-re ez várhatóan 4,6 milliárd dollárra emelkedik. Nem véletlen, hogy ezen a területen is úgy érzik a szállodák, van keresnivalójuk vendégeik kényeztetésében.

Weboldala szerint a Kimpton Hotels kisállatágyakat, étel- és vizestálakat, valamint alomtálcákat, kutyapórázokat és macskakaparótáblákat biztosít felár nélkül.

Néhány olyan ultra luxusszálloda, mint például a Capella Singapore is felismerte ezt a bővülő piaci lehetőséget. A világ 50 legjobb hoteljének ranglistáján a 33. helyen álló szálloda már háziállat-ágyakat is kínál  vendégeinek.